Gå til innhold

Hvilken metode for å fjerne rust er hensiktsmessig?

Ranger emnet


jorros

Anbefalte innlegg

Skal restaurere bil, og det er 1000 forskjellige måter å gjøre dette på.

Er masse rust på bilen, samt mye sveising som må til grunn.

Overalt hvor jeg går fins det selvutnevnte eksperter som gir meg råd som de mener er mest riktig, uten å kunne støtte det opp med en objektiv/saklig forklaring på hvorfor jeg bør gjøre det sånn. (sandblåsing er en av de som går igjen veldig ofte, av personer som aldri har tatt i et sandblåse apparat..)

Jeg mener selv at det er mange typer slipe verktøy som er godt egnet til forskjellige bruks områder.

Kan noen være så snill å forklare meg hvor de forskjellige metodene for å fjerne rust eventuelt gammel lakk er lurt å anvende? Ser helst at det er noe igjen av bila etter jeg er ferdig:)

 

Er dette noe heldig?

http://www.bs-teknikk.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på http://www.prosjektpv.tk/

Ser ut en som et fint utgangspunkt til et restaureringsprosjekt det der!

 

Hovedsaken er egentlig at rusten blir fysisk fjernet før du påfører all slags remedier for å holde rust unna. Om du sliper og pusser eller sandblåser er egentlig smak og behag. Noen steder (store flater) er lettest å ta med slipeskive. mens man inni hjørner kan dra fordel av å sandblåse. Det at slipingen ikke tar rust i porer tror jeg bare er tull, man kan jo slipe vekk en del metall, slik at du har en blank overflate, og da har du jo tatt de porene for lengst.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår