Gå til innhold

prob.bolt forstilling A4

Ranger emnet


bmw325ix

Anbefalte innlegg

Har problemer med en bolt i hjulopphenget framme på a4,

Det er jo helg så jeg har ikke herja for mye med den.. pga har ikke ny bolt nå

Noen som har hatt problemer med denne?? må ha den av pga skal bytte

armene der og bytte til senkefjører.. Tenkte jeg skulle bruke litt varme men

jeg vet ikke om det er så bra?

takker for svar:)

 

audivu9.jpg

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med en bolt i hjulopphenget framme på a4,

Det er jo helg så jeg har ikke herja for mye med den.. pga har ikke ny bolt nå

Noen som har hatt problemer med denne?? må ha den av pga skal bytte

armene der og bytte til senkefjører.. Tenkte jeg skulle bruke litt varme men

jeg vet ikke om det er så bra?

takker for svar:)

 

audivu9.jpg

Hva sliter du med? Sitter det godt eller finner du ikke skuer? =) Kjipt å være usikker! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..

får kjøpt spesialverktøy til dette.. koster vel 3000kr.

har skiftet disse en del ganger ja, 8 ut av 10 ganger er den rustet fast. Prioblemet er at bolten ruster + at den blir liten tanke skjev når man trekker til dette. om du skal varme så er det ofte at man tar knekken på øvre bærearmene. disse koster vel i overkant av 600,- stk. Ny bolt selger f.eks mekonomen. Varm opp, bank på bolten så den kommer, banker du enden av bolten skjev, så kapp den med vinkelsliper før du tvinger resten av bolten igjennom ellers blir den vanskelig å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. har hatt dette problemet jeg også....

sett mutteren ytterst på jengene, å slå til! bruk den tiden det tar... mine løsnet til slutt uten at noe var skadet... med du må smørre bolten inn med kobberpasta når du skal ha alt på plass igjen...

 

 

MVH

 

Stian

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjappe svar:)

Har slått litt på den.. men siden jeg mått bruke bilen i dag..

så ga jeg meg:) hadde ikke noe ny bolt og sette på.. får

fikse det i morra..

og bærearmene er utslitte så det er ikke noe problem å bruke litt varme..

er det disse armene som er svakheten på disse bilene eller er det nedre arm??

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at den sitter så godt at du rett og slett ikke får banket den gjennom. Et lite tips;

 

1. Jekk opp hele stasen så du får mest mulig klaring til gummien på de øvre armene.

 

2. Plasser en tynn metallplate mellom gummien rundt bærekulene og godset rundt bolten, for å beskytte gummien.

 

3. Bruk en vinkelsliper med tynt blad og kapp av bolten i sprekkene som kiler fast bærearmene.

 

4. Løft ut bærearmene, du må som regel sette en kile i sprekken for å få dem ut, litt banking må altså til.

 

5. Nå kan du varme opp bolten, som nå er i 3 deler, uten at noe tar skade av det.

 

6. De to ytterste delene er som regel ikke noe problem å få ut med en god tang e.l. Men den miderste delen krever som regel et godt dor og en god hammer. Og husk viktigst av alt for å få ut bolten, MOTHOLD! Bank i vei, men uten et mothold bak vil neppe bolten komme med det første. En god venn med diverse grøvre materialer av tre kan være til god hjelp.

 

Lykke til!

01 VW Transporter TDI

97 Audi A4 1.6l

(x) 86 VW Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Den satt dønn fast hos meg og... jeg brukte sikkert ei flaske med vd40 på den, og brakk opp litt og litt med brekkjern i glippene over skruen. Så litt etter litt banka jeg som faen på skrua, kom til slutt, men sikkert ikke beste måten å gjøre det på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du prøvd deg på min. Det ble sprutet WD40 på bolten helt siden jeg kjøpte bilen i mars, for jeg visste at det var et av mange problemene på disse. Vi slo og slo til bolten vulkaniserte seg og til slutt ble en klump. Mye svette for ingen nytte, mens på andre siden kunne den bankes ut etter ca 50-60 slag med slegge. Måtte selvfølgelig kappe av mutteren som ble slått inn på gjengene, men den løsnet i hvertfall

01 VW Transporter TDI

97 Audi A4 1.6l

(x) 86 VW Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår