tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Ja det har seg sånn at når jeg står på tomgang frem til å holde ca. 80 km/t så blir motoren veldig varm. Nåla ligger rett under rødt alltid. Over dette så ligger motoren på normal arbeidstemp. Hva er galt her? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 tett radiator, def. vannpumpe eller def. termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Okey. Er det noen måte å se/sjekke dette eller må jeg bare bytte alt? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 termostaten kan du kjøpe på feiltema, for å teste.. koster deg 40kr elns.. kan jo også være instrumentpanelet ditt som er dårlig! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Da får jeg prøve det i første omgang. Det er en slik jeg skal ha?: http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1183&strCarId=Volvo&iItemId=61279&iRelItemId=61240 Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 jepp Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 kan jo bare ta ut termostaten for å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 kan jo bare ta ut termostaten for å sjekke. ja, evnt bare prute en til seg hos huggern for 20kr :P jeg hadde prob med min b19a, da fikk jeg aldri driftstemp. En biltematermostat kjøpte jeg og vips.. funket den igjen.. motoren skulle jo bare brukes under et år uansett, så jeg gadd ikke kjøpe originaldeler til den, da jeg uansett gav den vekk etterpå.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hehe, litt flaut kanskje. Men sjekket kjøleveskenivået nå, der var det ganske så lite væske. Fyllte på å alt ble bra igjen.. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 hehe alltid lurt å ha nok vann på radiator:) men bra du fant feilen da:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Kjør full kjølesystem rens først! Kjøp ei flaske med radiator rens eller kjølevanns rens. Husker ikke eksakt hva den het, små blå flasker. 1: Du tapper av ALT vannet. 2: Fyll på ca 3l. vann, ha på hele radiator rensen og fyll på resten. 3: Kjør deg en 10 minutters tur med varmeapperatet på varmt og vifta på. 4: Tapp av ALT vannet igjen 5: Fyll på kun rent varmt vann 6: Kjør en tur til 7: Tapp av alt igjen 8: Er vannet fortsatt skittent så kan du gjerne kjøre rent vann igjennom et par ganger til. 9: Fyll opp med frostveske og vann, ca 50/50 blandingsforhold for optimal effekt. Fuker ikke dette, så er det enten thermostaten eller vannpumpa. Men om vannpumpa er gått så skal den bare slippe vann ut, med andre ord, da lekker den kjølevann. Jeg måtte ta denne operasjonen på Volvo240RSport sin bil på vei hjem fra Gatebil, den lå opp mot rødt hele tia nesten. Vi prøvde først å ta ut thermostaten, men det var samme greiene da og. Så etter rensen så lå den godt under halvt på måleren, uten thermostat. Er lurt å ta denne operasjonen minst en gang i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Takk for bra guide. Men som du ser så løste problemet seg med litt påfylling av kjøleveske. Men en sånn rens hadde nok ikke vært å forakte. Så nå vet jeg ihvertfall hvordan jeg gjør det.. :) Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Haha, den var lei da. Fint det var noe så enkelt i hvert fall, og respekt for at du innrømmer det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hehe, litt flaut kanskje. Men sjekket kjøleveskenivået nå, der var det ganske så lite væske. Fyllte på å alt ble bra igjen.. hehe var det første som slo meg oxo hehe, :respect for du innrømmer det da:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hehe, er jo ikke så farlig å drite seg ut litt av og til.. :p Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg