Gå til innhold

hjelp for tilkobling av oljetrykksmåler!

Ranger emnet


olapetter

Anbefalte innlegg

du må nok bruke den klokka.. det gjorde hvertfall jeg :)

 

Har du turbomotor, så passer det ikke med et Y-ledd fra biltema med orginalgiver i, og oljetrykksgiveren på det andre hølet!

 

Si ifra hvis du vil ha mer råd. har akkurat gjort detta på min :)

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På B230 har orginalføler M14x1,5 gjenger.

Var selv innom Tess for å få tak i det, men de sendte meg til GH Fittings i Oppegård, så jeg stakk innom der, og de hadde jaggu meg det jeg trengte!

 

Du kan godt fjerne den orginale føleren, men jeg ville beholdt den, iom. at det er litt lettere å se det røde lyset enn å følge meg på oljetrykkmåleren til enhver tid

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kast orginalen, eneste grunnen for at den er der for at folk skal tenke, oi se alt virker idet de starter, prata med "elektromannen" min, og han sa at de følerene trenger 0.3bare for å kutte(lyset slukker) og 0.2bare for å klikke inn igjen, dette går på at sålenge den er innslått trenger den mindre trykk for å henge sammen enn om den er frakoblet, og så skal sammen.. og når du har 0.2bar i oljetrykk, da tror jeg du børe leite eter ny motor, ellerhvertfall masse deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, motoren kan overleve på 0,2 bar om du stopper motoren ASAP. fortsetter du å belaste motoren, så er man jo bare dum..., hehe, er derfor man har denne bryteren, så du faktisk SKAL stoppe motoren... men oljetrykksmåler er jo fint å ha i tillegg, det skal nevnes.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du den orginale oljetrykks føleren, så tror jeg der er kontakt for lyset i dashen også..

 

Er vertfall 2 kontakter på begge de følerene jeg har..

 

Bilde

 

6755e587.jpg

 

Nå skal jeg ikke garantere at den andre er for lyset i dashen, men jeg TROR det..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den du har bilde av til å måle trykk, og ikke bare en bryter?

 

For min orginale bryter så ikke sånn ut i det hele tatt...

 

Denne er en for å måle trykk, og som en bryter TROR jeg..

 

Mener på den ene skal inn på olje trykks måleren (som måler bar) og den andre skal kobles på den lampa i dashen.. Dette er jeg ikke sikker på, men jeg har en misstanke om at det er sliik det skal være..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at det er den volvo solgte som er en kombinert bryter, og trykkmåler. Min orginale (bare bryter), har hvertfall bare en tilkoplingspol, og ser ganske annerledes ut

 

Ja, dette er en orginal giver tror jeg..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okå, men min føler ser ikke slik ut.. den har bare ett uttak.

 

Er det den ORGINALE bryteren som står i motoren du snakker om nå eller?

Vis det er det så er det bare en ja. Men om du har kjøpt en ny så er den ene du har til å måle trykket da.. Enkelt å greit :) Eneste en slik T som dere snakka om over her.. Men huska ikke hva dere kom fram til..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår