Gå til innhold

USA-Norge veteran import....

Ranger emnet


Sonett III

Anbefalte innlegg

Jobber for tiden i USA, men fra oktober av er det på tide med hjemreise til det fagre landet Norge. Sitter her med tanker på å kjøpe meg en SaaB Sonett III eller en Porsche veteran bil som jeg kan bruke hjemme...

 

Det som er mitt problem er at jeg er helt blank på dette området, når det kommer til alt etter den plasseres på kaia i Norge etter frakten. Hva trenger jeg for å kunne gjøre dette?

 

Må jeg være medlem i en klubb(med tanke på forsikring), trenger jeg papirer fra staten for noe, er det noen hull jeg bør passe meg for....

 

Som dere kan se er det det meste jeg lurer på. Så er det noen som kan gi meg noen tips, sider å sjekke ut, egentlig noe på alt....så hadde jeg satt enorm pris på dette.

 

Takker

:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...må vel ha bill of sale hvertfall...og vognkortet....

 

I første omgang er de jo ute etter hva du skal betale i moms, og det består av kjøpesum og fraktkostnader(så lenge det er veteran).

 

jeg brukte shipping firma som tok seg av alt, eneste jeg trengte var å få bilen til havna så fikset de resten...tok 500 kr ekstra for å frakte den fra oslo til drammen,helt fram til døra mi...

 

vil anbefale deg å finne en bil som er mest mulig orginal da...på gtn min begynte de til og med å krangle om den kom orginalt med 2 enderør. Siden USA ikke har TÜV godkjente deler er det veldig viktig å ikke ha en som er veldig modifisert..

 

mitt tips i hvertfall..

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår