Gjest Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Bilen min som er en 87 Saab 9000, har et sånt fint "voltmeter" i instrumentpanelet. Og når jeg kjører så viser det kun 13 volt, ikke noe mer. Når bilen står på tomgang så kan den falle ned på 12-12,5. Er dette normalt? Har hørt at spenninga skal være på 14,4 volt.. Er ihvertfall det på de fleste andre biler jeg har sett på. Hvis det er noe som ikke stemmer, hva må byttes? Spenningsregulator? Dynamo? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 14,4 volt e "rett".. dårli kontakt en eller anna plass, mål me multimeter slakk viftereim:hammer spenningsregulatoren, sjekk ka so står på den, ska stå ka den ska lade. børsta osv kjeme ikkje på resten no, søk so finne du sikkert månge tråda om de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Mål direkte på dynamoen og sammenlign måling direkte på batteriet. Då ser du om det er spenningsfall mellom de to. Er det lavt på dynamoen bør en som nevnt i innlegget ovenfor sjekke reim,børster/sleperinger,regulator etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Test først som sagt over, finner du ikke noe galter bare dårlig orginal kabling.. Kjøp deg en 35mm2 kabel til jordinga på batteriet ditt så vil du se den går opp.. jeg gjorde det og gikk fra 13.3 til 14.2... Vis da ikke voltmeteret ditt sitter i dynamoen? skifte børster kan hjelpe da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 minimum 14,4 volt!! med lysa å vifta på... heller 14,7,da ser du att forbruket synker litt åsså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg