BurnPr00f Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Morn! Lurer på om det er noen der ute som har peiling på hvordan man kan få senka volvo med d24-motor i? Tenker på lovlig senk, med Tüv-godkjenning. Ikkeno bosch-senking her i gården!!! Vet at man må bytte til såkalte disel-fjærer framme... Men bilen er jo skyhøy :( Finnes det i det heletatt noe senkesett som er egnet? Bilen skal være lav og stiv. Samt dempere, noe å anbefale? Og hva med bakstillinga -bruke originalt senkesett der?? På forhånd takk for alle svar! Mvh: Daniel Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ongabonga Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Er vel ikke noe problem å bruke Lesjøfors. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 finnes ikke noe senkesett som gjør en 240 lav Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Er vel ikke noe problem å bruke Lesjøfors. Lesjöfors er vel ikke godkjent for d24'n...? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 finnes ikke noe senkesett som gjør en 240 lav Sant det, men værtfall stivere. Original-fjærer suger max. Disel-fjærene er ikke stive nok... Lesjöfors er passe høyde for meg... Skal ha på 18" anyway, så gjør ikke noe om den ikke blir hønnlav, skal jo ha svingradius og :D hehe Er forresten til den nye bruks-øsa, hvis noen skulle lure :P -EDIT: Hva med dempere? -Veit det står i volvo's typegodkjenning at man må ha disel-fjærer fram, men kan man bruke hva slags dempere men vil? Og hva ville i såfall vært kurrant å bruke. Trenger ikke være noe justering i hardheten på dem, samt at det må være kurrat pris på dem... 1000kr/stk?....? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 lesjöfors er vel godkjent til alle typer 240? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 min 245 er godkjent med 2,4 diesel og lesjofors fjører i vognkortet. men min anbefaling er å kjøpe diesel fjører og kappe de noen runder,lesjofors fjører er for myke til den tunge motoren jeg kjører også med bilstein dempere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 ok... Står nok helt sikkert disel-fjører fra -92 på den, men jeg synes den krenger noe, mulig på grunn av at demperne er gåene, eller noe... Skal på eu med den til fredagen, så da finner jeg ut av det ;) Hva slags bilstein? Rally eller sprint, eller ...? Hvem er hardest? EDIT: Vil det si at jeg bør bruke lesjøfors bak, bilstein rundtom, og kappa disel-fjærer framme??? Har selv lesjöfors på 740'n og originale dempere, og synes høyda er helt grei!! Disel'n min er jo skyhøy i forhold :( Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 racing er den hardeste fram-demperen Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 min 245 er godkjent med 2,4 diesel og lesjofors fjører i vognkortet.men min anbefaling er å kjøpe diesel fjører og kappe de noen runder,lesjofors fjører er for myke til den tunge motoren jeg kjører også med bilstein dempere Husk at 240 ikkje ble levert med den typen diesel du har, fins kanskje andre regler for d24 selv om motorene sikkert veier like mye.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 hmm.. skeptisk... :P -Ingen andre som har noe forslag til oppsett da? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemdo Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 En kompis av meg hadde diesel motor i sin 240. Lesjofors fjærer ble bilen "for lav". Traversen hadde bare 2 cm klaring. Han kjøpte Volvo`s orginale senkefjærer. Siter 1988 Volvo 240 stv. B230F 1988 Nissan King Cab 2,5 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 min 245 er godkjent med 2,4 diesel og lesjofors fjører i vognkortet.men min anbefaling er å kjøpe diesel fjører og kappe de noen runder,lesjofors fjører er for myke til den tunge motoren jeg kjører også med bilstein dempere er det så lurt å kappe da? blir vell ikkje så blide på Bt om dei finner det ut? men men håper du finner på noe lurt :D: Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 er nok ikke lov å kappe, men er jo bare å sveise fast fjøra til fjørskåla så den holder seg på plass! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 jeg har r sport senkefjører i dieselfjører på min! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.