tunty Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 er rådene som ryker i ET motoren, så de er noe av det første en bør bytte om det er en motor en har planer om å ha/bruke.. motronic'en er nokså fin for en kan (med tålig enkle inngrep) ta ut mye i forrhold til andre org. sprut.. ferdig programerte chipper og ombygde (3") LMM's går nokså billig i sverige, men bytte av råder og ic er et must om en skal ta ut noe.. *folk havvarerer jo motorene med 100% orginalt oppsett ellers, kan du forklare meg åssen du tjener hk på resirkulerende dump ventil kontra atmosfærisk..? ja men det er ikke samme rådene i b230f og b230et? wimsen hadde b230f. men uansett du girer ned til 2gir, gassen i bånn paserer 100 og PHSS! 3 gir. istendenfor at turboen må lade opp på nytt det trykket du slapp ut igjenom dumpen, så sender du den i retur og bruke det omigjen. logisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hehe du glemmer at det trykket som resirk dompen slipper ut fyker ut luftfilteret igjen, og en del av det dras inn i turboen. men det er varm luft. vil du ha varm luft in i maskinen? dessuten, MED en gang du gir gass så lukker dumpen, og slipper ikke ut mere luft, så da suger den inn litt varm luft fra dompen (det som er i luftfilteret,) og resten må den bygge opp som vanlig. Når jeg, som ikke bruker dompventil, trør ut andre å legger in tredje har jeg 0.8 bar (overtrykk) I DET ØYEBLIKKET jeg gir gass etter (et raskt) girskift, og etter et millisekund har jeg 1 bar, som er maks. konklusjon, kjør uten domp! ferigt arbeid Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 som jones sier, filtere holder jo ikke på komprimert trykk, så det eneste som skjer med resirk dum kontra atmosfærisk, er at med resirk dump går luft i sløyfe, mens med atmosfærisk slipper den lufta ut og drar inn ny luft(som forøvrig er kaldere enn den lufta som den resirk. kommer med) B230FT Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 oppdatering: jeg fikk tlf at de smidde stemplene og H-råder er kommet. har egentligt ikke jort så mye men noen småting her er noen bilder. PS:mobilbilder Må Lakke i motorrommet så har strippet det ganske bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Du er glad i gult:) stilig det^^ Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Gult er jo kult, hehe. Blei sjef med de nye "skivene" Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Gult er jo kult, hehe. Blei sjef med de nye "skivene" Hehe matcha jo bilen vertfall.. hb bare at du ser lyså igjennom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 nå begynner motoren og komme seg sammen.. med smidde alu.stempler(JEpistons) h.profil råder, porta topp innsug og utblås. større exsosventiler. avbalansert veiv. motoren er som ny. bare bedre....:blunk: blokka er god for 400hk nå. par lønninger til så kommer intercooler, nytt insug og turbo. her er litt bilder: H.profil råder med stemplene mine toppen montert.. lakka rød kjøpte oljefilter på biltema.. så måtte lakke d gultgrinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 He he, konge. Gleder meg til oppstarten om ei stund. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 bra bra. kjøpte du stemplene av nilsen? fonne ut ka merke det va på rådene? *oljefilter fra biltema? koste en liten 100lapp på volvo;) men du bytte jo filter og olja itte et par timer uansett(?) så då håpe eg du tar volvo filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 ja må jo bytta olja itte et par mil, så får kjøba oljefilter på volvo då. men eg vett faktisk isje ka merke rådene e. eg kjøpte de gjønå nilsen motor. det va sykt prisforsjell fra plass t plass. men du gjidde opp disel festene hørte eg.. ka då ska du ha? men har du fått någe gang på greinrøyere ditt? og har han kompisen din lyst og sveisa ett t?:blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 tja, hna har d travelt for an reise snart t nederland, men kan hørra me an.. kollektoren ska vist ver påbegynt, men vente på flensanne før an få kommt skikkeligt igang.. vente i spenning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Eiern er treg med oppdatering, samt det går litt treigt (mobbing på gang :D ) Men det nermer seg oppstart nå, kunn montering igjen når det gjelder motor. Var å skikka litt idag, så her er noen bilder. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 får dere på turboen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Grenrøret ligger bare innpå der, er ikke festa. Men blir sikkert til at han snur det for slik det er nå så blir det problemer med tennpluggene. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.