Gå til innhold

Den gule 740`en

Ranger emnet


tunty

Anbefalte innlegg

Hmm.. har vel sykt me hestar i min 242 då.. Me tanke på biltema olje og V-power.... åsså e d jo sånn 15% for K&N, 5% med V-power og 20% med eksos da er man jo oppe i 40% Effektøkning det er bra d på kun små ting :thumb

:thumb :pray

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har levert ifra meg min 531 topp for porting, plansliping, ny kam, større exsos ventiler og seter.

 

Har bestilt nye råder og smidde stempler til blokk.

 

Er enda på leit etter ny turbo. den gamle er til salgs.

ny intercooler og dyser kommer.

 

tenkte og legge ut litt bilder.

 

Slik va det før eg begynte, se godt etter så legger du merke til racing stolene mine. DSC00064.jpg

 

Her er vi i full sving

DSC00072.jpg

 

Endelig motor ute

DSC00082.jpg

 

"dyret"

DSC00079.jpg

 

begynte og glassblåse motorfester og div.. ble så godt som nytt.

DSC00095.jpg

 

t3 turbo tilsalgs.

DSC00093.jpg

 

Vinterbil... krasjet før vinteren kom.

DSC00107.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt nysgjerrig! hvilken motor er det som står i 740`en din? har selv en b230f som er turbomontert, 531 topp, 2,5 toms simons eksos, filter, BSR chip, forsterket topppakning, råder og turbostemplene.

 

Kjører for tiden på 0.6 i ladetrykk, men har en kopi av en rfl dump som jeg skal montere og justere opp trykket til 1 bar. Lurer da på ka denne motoren er god for med de modifikasjonene?

 

Og når jeg har gjort d, hva er neste "steg"?

 

Ikke meningen å ta over posten din, men jeg har prøvd å få svar på andre poster uten hell.

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt nysgjerrig! hvilken motor er det som står i 740`en din? har selv en b230f som er turbomontert, 531 topp, 2,5 toms simons eksos, filter, BSR chip, forsterket topppakning, råder og turbostemplene.

 

Kjører for tiden på 0.6 i ladetrykk, men har en kopi av en rfl dump som jeg skal montere og justere opp trykket til 1 bar. Lurer da på ka denne motoren er god for med de modifikasjonene?

 

Og når jeg har gjort d, hva er neste "steg"?

 

Ikke meningen å ta over posten din, men jeg har prøvd å få svar på andre poster uten hell.

 

Hei Wimsen! jeg har b230et blok. men neste "steg" for deg er vell datasprut. datasprut er nesten et must viss du skal over 300hk.

 

Men større dyser, ny kam større turbo er vel ikke feil det heller. fordel og bytte intercooler ojekjøler vis du bruker orginale. men jeg er ingen expert:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk for lån av posten din...:P

eeh, kor mye trykk kan jeg kjøre på toppen og blokken før det havarerer da?

Han jeg kjøpte bilen av prøvde med en annen kam, kan a-kam stemme? da gikk det lang tid før den begynte å dra.

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk for lån av posten din...:P

eeh, kor mye trykk kan jeg kjøre på toppen og blokken før det havarerer da?

Han jeg kjøpte bilen av prøvde med en annen kam, kan a-kam stemme? da gikk det lang tid før den begynte å dra.

 

åhh. men det er topp pakninen tar kvelden mye før toppen. så en god toppaknig er viktig. men du kan jo bytte t større ventiler. men det er ikke noe du kan gjøre i garasjen, må og bytte ventilsetene og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er rådene som ryker i ET motoren, så de er noe av det første en bør bytte om det er en motor en har planer om å ha/bruke.. motronic'en er nokså fin for en kan (med tålig enkle inngrep) ta ut mye i forrhold til andre org. sprut.. ferdig programerte chipper og ombygde (3") LMM's går nokså billig i sverige, men bytte av råder og ic er et must om en skal ta ut noe..

 

*folk havvarerer jo motorene med 100% orginalt oppsett

 

 

ellers, kan du forklare meg åssen du tjener hk på resirkulerende dump ventil kontra atmosfærisk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeh, topppakningen min er forsterket, hvilken topppakning jeg hakke jeg peiling på! Var for to eiere siden d ble gjort! At rådene ryker i ET motorne driter jg i, for jeg har en turbo montert b230 f motor, eller er d samma problem der?

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår