Gå til innhold

er chrysler neon dyr i deler?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei jeg skal se på en chrysler neon som er styla til tusen! og jeg lurer på hva skal jeg se etter av slitedeler og hvis den kan ha rust osv.

 

og som spørsmålet over er chrysler neon dyr i deler?

 

det er en 1995

Pris: 33000

Km. stand: 170000

 

Sota ruter,neonlys under og inni.Alt interiør er trekt i blått stoff med innebygd tv/dvd og greit anlegg. Sportsratt.Toppakning,registerrem,vannpumpe og ventiler skiftet i mai.

 

høres dette bra ut ?

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Chrysler (Mopar) er ikke at de er så veldig dyre, ihvertfall ikke slitedeler som luftfilter, oljefilter, bremseskiver/klosser og slike vanlige ting, men at de i mange tilfeller er vanskelig å få tak i. I det siste har jeg kjøpt en del på ebay, som i mange tilfeller har gått raskere (og billigere) enn å vente på en leverandør her i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bestiller deler til min Chrysler, pleier jeg å bestille fra amcarsteder som aarnes amrikanske bildeler, us. autoparts og andre mer lokale. De har som regel alt jeg har trengt av deler på lager. Og det til tross for at det ikke finnes så mange av min chrysler her i landet. Så da burde det være enkelt for deg! Prisnivået har ligget på ca det samme som for japanske biler.

 

Så ikke bekjymre deg for deletilgangen!!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler til Neon er helt kurante å få tak i.... Så lenge de er orginale (MOPAR)... Har vært innom Mekonomen ørten ganger for å få tak i saker og ting til Neon, men det eneste de har hatt så langt som jeg har sett etter er røret mellom katten og bakpotta.....

 

Forøvrig kan jeg nevne at saker som servopumpe koster 1600 og håndbrekkmodulen eller hva jeg skal kalle den koster 1200. Dette er da orginaldeler som jeg fikk fra Chryslerforhandler. (Det de ikke hadde på lager hadde de inne neste virkedag)

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis noen må ha seg en ny radiator på sin Neon, så ligger den på 2300 inkl.mva hos Amerikanske Bildeler i Halden og 3990 + mva hos Aarnes til en med automat.

Er forskjell om bilen er produsert i Mexico eller USA, samt om det er AC og automat eller manuell.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjøper alle delene til Neon min på Amerikanske Bildeler i Halden. De har alt av deler til Neon og er relativt kjappe på leveringa...

Jeg har inntrykk av at Neon ikke er noe spess dyr i slitedeler, f.eks. Deler til golfen min har jeg følelse av at er mye dyrere....

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tilføye at endeleddene hvis man ikke skal reparere det selv er billigst å fikse hos din lokale chrysler verksted. 2300,- og katalysatoren som fort blir tett koster 3500,- å skifte.

Ellers er det elektriske no møkk og karosserideler er et hælvete å få tak i. Men hvem bryr seg om det så lenge den er så god å kjøre :win

Mine biler:

Opel Astra Club 1.4 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lett å få deler fra usa. Siden Neon er såpass populær i Usa, er det mye aftermarked saker og ting å få tak i :D

 

Gode forum i USA er:

 

De sidene jeg liker best, er ikke så overfylt, og mange hjelpsomme medlemmer.

1gn.org

Neontuners.org

 

Stor side, og veldig mye bra info

Neons.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen må ha seg en ny radiator på sin Neon, så ligger den på 2300 inkl.mva hos Amerikanske Bildeler i Halden og 3990 + mva hos Aarnes til en med automat.

Er forskjell om bilen er produsert i Mexico eller USA, samt om det er AC og automat eller manuell.

 

Det har du helt rett i! har rette opp fronten på en neon, å det var et H å få tak i rett radiator, noe som resulterte i at kunden måtte vente i over 1 uke ekstra på bilen. Vi forhandla Chrysler deler før, men ga opp det pga markedet og at det var vanskelig å få tak i reservedeler, pluss noen svimlende priser

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har skjønt at det er en og annen mekaniker på forumet her og lurer da på om det er mye arbeid å lense og rense bensintanken? mitt påfyllingsrør rusta helt igjennom ved bensinlokket og bilen stoppa... og verkstedet skulle ha ca 5000 penger for det...

Neon '95 LE

 

har ikke peiling på bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg har skjønt at det er en og annen mekaniker på forumet her og lurer da på om det er mye arbeid å lense og rense bensintanken? mitt påfyllingsrør rusta helt igjennom ved bensinlokket og bilen stoppa... og verkstedet skulle ha ca 5000 penger for det...

 

Enkleste blir vel å skru av tanken, tømme den helt og få ut all møkk. Kan ta noen timer men er definitivt verdt det, mot å bruke 5000 på verksted.

 

Du burde også skifte bensinfilter, gå over pumpa, fikse påfyllingsrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår