Shorty85 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Er det noen som har forska litt på seriøst drifting oppsett..?? tenker da mest på dempere, fjærer, stabstag osv. Evt oxo hva slags diff som er best, jeg kjører i dag med volvo lsd synes det funker fint men er åpen for andre forslag.. Og please NO:offtopic Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Hei.. Jeg kjører nå 740 i drifting.. Men blir jo samme prinsippet.. Jeg bruker Bilstein understell, senkefjører(som igjen er kappet da det er sykt lite utvalg til volvo og man MÅ få bilen stivest mulig) Bur og er å anbefale. Ellers har jeg satt på stag mellom fjørtårna(det må du ha) Jeg har stiva opp generelt bilen ellers med stivere foringer.. Jeg kjører med 100% sperre(sveisa diff) da jeg syns det er best. Men det er vel smakssak. Du må selv finne oppsett som du trives med. Du må ha et velfungerende håndbrekk(helst hydraulisk) og bra bremser foran(da man bruker bremsen mye til å overstyre inn i svinger o.l) Solid girkasse er og et must, hvis du ikke er gla i å skru da. Slik som meg.. 5-6girkasse bytter i året. hehe :) Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Er ikke det en fordel om han stiver noe jævlig av bak? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 trodde en ikke skulle ha noe fjør/demper i det hele tatt bak jeg? og sveisa diff selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 trodde en ikke skulle ha noe fjør/demper i det hele tatt bak jeg? og sveisa diff selvfølgelig uh?? uten fjær og demper vil han vel rulle? :P Med stiv bak, vil den være lett å provosere frem i sladd, men jeg er ingen driftingmester, så jeg skal ikke påstå at man bare skal skamsenke den bak, hive på doble stabstag og harde dempere. mykt oppsett bak, vil nå iallefall gjøre at den vil henge bedre og det er vel hekken man skal kjøre "sidelengs" med? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 jeg mener bytte ut demper/fjær med stål profiler:D;) altså fittstiv, og i kombo med sveisa diff blir det sidelengs i min fantasi hvertfall hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 jeg mener bytte ut demper/fjær med stål profiler:D;) altså fittstiv, og i kombo med sveisa diff blir det sidelengs i min fantasi hvertfall hehe ja, da er det noe annet :P Jeg har nemmelig vært passasjer i en mercedes w124 ambulanse.. Den hadde ikke fjærer.. SKal love deg vi burnet på bilens kanal :P Jeg og en annen kompis lå baki ambulansen, som forøvrig var full av deler, vi ble slengt veggimellom.. Morro var det, men vi veltet nesten, hele veien, i lav fart.. Sveiser man stål istedenfor fjær, da klarer man sikkert å drifte med b19a. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 hehe ja var det jeg mente! var kansje lit utydelig men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Sveisa diff og bakakselen fast i chassi vil gjøre at den slipper fort som faen, men så var det det der med kontrollert sladd... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 he he ja kontrolert blir det dårlig med med det oppsettet... Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 kjøp øhlins coilovers 100% justerbar, 75% detroit diff, getrag 262cr, polyforinger og dobble stag, husk at foringsbytte gir en utrolig stor effekt på bilen. evt kan du sømsveise karossen og sette inn bur. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 gule r-sport dempere runt om 23mm krengnings stag foran og bak polyurethan og nylon foringer bak justerbare moment stag getrag 265 kappa b+g senkesett true track sperre fjørtårnstiver pluss torpedoveggstivere 440hk600nm det var oppsettet før! nytt for sesongen er: batteri bak renska interiør glassfiber stoler servo kortstyring? skrudd bur bedre camber forran 500?hk650?nm +++ da blir det slædding for alle penga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Rått poffs, Så du gule R-sport er greie altså? Har disse på min selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 jeg er meget fornøyd med dem,de er spesielt stive bak og det er fint og drifte med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 flott ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg