Dovring Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Da var prosjektet igang. :) Nå på torsdag var jeg og joakim85 her på forumet og hente oss en opel kadett. vi tror det er en 73 mod, men er litt usikkre. Vi har ikke fått vognkortet enda, så derfor vet vi ikke helt. Bilen skal bygges om til banebil. Det blir motor og gearkasse fra bmw 323i. Bakaksling blir antageli fra volvo og bremser fra rekord 2.2i om dere ikke har noen andre gode forslag :) Her kommer noen bilder fra dag 1. Panser ønskes kjøpt!! (dette er jo ødelakt..) :-/ ikke mye rust her nei... tanken tatt ut, og ribba totalt :) ferdig ribba dash bakluke ønskes kjøpt!! Gliset ;) Blir det plass mon tro? :p Bilen blir rigget med bur og 2 stk bøttestoler. Fuelcell blir også montert. Ellers skal bilen være ribbet innvendig :) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Det her blir rått! :) Så ut som et bra utgangspunkt. Men at det er en 73 mod kan vel ikke stemme. Kadett c kom vel fra 74-79. Og så syns jeg den så helt lik ut min (79mod) untatt panseret, badlook? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 74-79 panser, framsjermer og lykteparti vell? Å 73-77 frontplate ser det ut som. Har sett et par kadett c a som va førstegangs reg. i 73, så helt umulig e det ikke. Hvis det kun skal brukes som banebil koffer ikke å bruke bakakslingen ifra 323 bmwn da? Delt bakaksling e vell bedre på bane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Det her blir rått! :) Så ut som et bra utgangspunkt. Men at det er en 73 mod kan vel ikke stemme. Kadett c kom vel fra 74-79. Og så syns jeg den så helt lik ut min (79mod) untatt panseret, badlook? Tror dette kan blir utroli bra ja. Ja, er ett helt greit utgangspunkt :) 74-79 panser, framsjermer og lykteparti vell? Å 73-77 frontplate ser det ut som. Har sett et par kadett c a som va førstegangs reg. i 73, så helt umulig e det ikke. Hvis det kun skal brukes som banebil koffer ikke å bruke bakakslingen ifra 323 bmwn da? Delt bakaksling e vell bedre på bane. Nye framskjermer kommer nokk fra veng iløpe av høsten. Dette med bakaksling fra bmw´´n må vi sjekke videre, muli dette er en bra løsning. Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Viss noen har tips, løsninger ang bremser og understell, så tar vi imot tipsa med stor takk :) Tenker da på bremser, fjærer, forstillinga, dempere og bakaksling.. :) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Horfor i alle dager en tung sekser da? En her satte i en 325 motor, han flytta torpedoveggen 20cm.. Bare så er klar over at det overhodet ikke er plass til motoren uten å kappe i torpedoveggen! :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 sleng nedi noe annet... hvis dere er sugen på bimmer motor så sleng i en s14 fra m3 e30! og få den så langt bak som muli! multilink er ikke så dumt men mye jobb! er det en 323i bakstilling så tåler den juling også! skal være samme diffen på den som 325! samma girkassen så 325 er det også! getrag 260. den tåler også hjuling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxboost Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 noen kompiser satt i en bmw e30 320 motor i en sånn kadett i fjor, gikk som ei kule det... helt til de traff en vegg:P Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Kadetten med cosworth motor på 500hk som var på gatebil i fjor hadde delt 325? aksel, så det funker vel bra det. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Kadetten med cosworth motor på 500hk som var på gatebil i fjor hadde delt 325? aksel, så det funker vel bra det. :) muli det funka greit ja.. Vi får se litt på vilken bakaksling det blir.. :) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josse Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Ble bra dette her da:D Gleder meg til å følge med på det. Siter -Josse-^^ ALT går, det vanskelige bare tar litt lenger tid:D http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=123046 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JOAKIM85 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Ja det er det vi håper på vettu=) Men er de noen som har et panser og bakluke tilsalgs?? Leter og leter men finner ingen ting... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 haha.. her har dere begynt ja!:P den såg jo ikke so bra ut.. men det blir vell med litt sliping og pussing tenker jeg meg:) og litt lakk!:p hehe.. stå på:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JOAKIM85 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hehe....blir nok pussing til man ser mannen med ljåen tenker jeg:P menmen... gjør alt for å holde gamle klassikere ved like=) :thumb Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hehe....blir nok pussing til man ser mannen med ljåen tenker jeg:P menmen... gjør alt for å holde gamle klassikere ved like=):thumb Ja, blir nokk mange timer med pussing å sliping her ja :wonder Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg