volvo240v8 Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 hehe det er bra :D likte bilen din :D hvor breie er bredda felgene dine? :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 hehe det er bra :D likte bilen din :D hvor breie er bredda felgene dine? :D dem er 7" breie...er de jort nåke spessielt me motoren din då?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 7" brede bare ja. hehe :D mine er 8" brede de skjønner du derfor jeg lurte. motoren min er en 69 modell chevy 350 fra camaro eller corvette. den har 255 hk originalt. det som er gjort er følgende: Headers, edelbrock kam, edelbrock innsug, edelbrock 600 cmf gasser, Hei tenning, edelbrock luftfilter og musepigg topper :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 7" brede bare ja. hehe :D mine er 8" brede de skjønner du derfor jeg lurte. motoren min er en 69 modell chevy 350 fra camaro eller corvette. den har 255 hk originalt. det som er gjort er følgende: Headers, edelbrock kam, edelbrock innsug, edelbrock 600 cmf gasser, Hei tenning, edelbrock luftfilter og musepigg topper :D Er motoren overhalt på noe vis de siste årene? :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 det vet jeg ikke noe om desverre.. men fikk mail fra BT nå :D Hei! Svar på søknad angående ombygging av Volvo 244 med reg nr: DE 30785. Når det gjelder ombygging til 350 v8 motor kan dette aksepters så lenge rettningslinjene gitt av Volvo Norge er oppfyllt. Ved montering av veltebur bak første seterad (halvbur) kreves det at bilen klassifiseres av Norges bilsportforbund og lisens medbringes ved kontroll. Du vil da måtte demontere baksetene og bilen blir registrert for 2 personer. Velteburet må ikke komme i konflikt med sikkerhetsbelter. Ved montering av senkesett må det medbringes dokumentasjon fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium (for eksempel TÜV) på at delene er egnet og at kjøretøyet etter ombyggingen har tilfredstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger den kan bli utsatt for (KTK §4 pkt.7). I ditt tilfelle er det aktuellt med dokumenter fra TÜV som beskriver hvilken biltype de passer til og hvilke endringer som er nødvendige. Det må videre være mulig å identifisere fjærene ved hjelp av merking som må samsvare med nevnte dokumenter. fikk mail rett etter om at søknaden ikke helt er ferdigbehandlet. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 nice!! høres jo bra ut dette.. hper du får svar på resten snart da:) lykke til ;) du har vell alt klart til eu jontrollen du?:P Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 er ingen Eu kontroll da men. har ikke alt klart ennå nei. mangler eksos, ny frontrute, dekk, lakk og stoler :D men ellers har jeg alt av papirer osv :) må bare få tak i en fra norges bilsportforbund så de kan se over buret og gi meg en lisens. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Da fikk jeg en mail igjen fra Biltilsynet og står akkurat det samme så da ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 eller les: det er fylt på med mer :P Hei! Svar på søknad angående ombygging av Volvo 244 med reg nr: DE 30785. Når det gjelder ombygging til 350 v8 motor kan dette aksepters så lenge rettningslinjene gitt av Volvo Norge er oppfyllt og at ombyggingen er utført på en tilfredstillende måte. Det må dokumenteres for motorens effekt og dreiemoment med for eksempel utskrift av effektmåling på rullende landeveg. Og det må være brukt eksosanlegg med tilfredstillende støydemping. Ved montering av veltebur bak første seterad (halvbur) kreves det at bilen klassifiseres av Norges bilsportforbund og lisens medbringes ved kontroll. Du vil da måtte demontere baksetene og bilen blir registrert for 2 personer. Velteburet må ikke komme i konflikt med sikkerhetsbelter. Ved montering av senkesett må det medbringes dokumentasjon fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium (for eksempel TÜV) på at delene er egnet og at kjøretøyet etter ombyggingen har tilfredstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger den kan bli utsatt for (KTK §4 pkt.7). I ditt tilfelle er det aktuellt med dokumenter fra TÜV som beskriver hvilken biltype de passer til og hvilke endringer som er nødvendige. Det må videre være mulig å identifisere fjærene ved hjelp av merking som må samsvare med nevnte dokumenter. Den endelige godkjenningen kan ikke gis før bilen er kontrollert i vår om og oppbyggings gruppe. Time for kontroll kan bestilles på tlf:06650 husk og oppgi at det gjelder vesentlig ombygging så du får time i rett gruppe. Husk og medbringe nødvendige dokumenter for kontroll. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 da er bremsene perfekte og brekket koblet til :D og bilen kjører folkens så her er en film fra dagens prøvetur :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 filmen er jo så laaaang hehe Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 hehe :D bilen går iallefall :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Jupp ikke ille det der :) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 hehe bråker mer enn det går da :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Less talking, more driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg