B230ft Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 bytta til 531 i kveld, og det resulterte i tomgang på 500rpm, og feilkoder på tomgangsregulator, lmm, vanntemp og bankesensor..til slut sto vi igjen med bare vanntemp og tomgang som feil, noen som har vært borti lignende? funka utmeket før bytte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 har vert borti det dær på min B230ET,,men fant alldri ut hva som var feiln, bare jikk over av seg selv:P:s Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 feilplassert regreim? Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 feilplassert regreim? første jeg tenkte å når jeg leste innlegget. tilstanden på tomgangsregulatoren? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 vi bytta regreim og, når du sier feiplassert, da mener du at enten kammen eller veiven ikke står ret plassert? det trippel sjekka vi.. og tilstanden på tomgangsmotoren, tja den har hvertfal funka helt fint før, kommer som sagt fra gamle fs motoren, men virka fint så langt på fk'n.. men faen..nå skal jeg ut å leite etter å forhåpentlig tette oljelekasjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Drid då, men må få gang på ann te mekjå i mårå :D Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg.. *satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg.. *satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 den simringen suger balle...knock Må bytte den ganske snart selv... 800-900rpm er helt normalt på FT og FK-doninger. Står merkelig nok at Lh 2.4 skal ligge på 750rpm i Haynes-håndboka da.. Vibrere nok en del mer i bilen pga gummi-motorfestene tenker jeg. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 nå er alt i oden igjen.. eneste er at jeg syns tomgangen er litt i det laveste..ligger på mellom 7 og 800..blir litt mye viberasjoner i forrhold til når den ligger på 1000-1100..får vel trikse litt med den justeringsskrua tenker jeg.. *satan så fint det er når den drar hele veien iforrhold til sånn det er med orginalkammen!:D så blir det oljetetting på mandag..alt tyder på simmeringen bak.. Ka kam du har satt i då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 sikkert A Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 er A ja.. motorfestene ja..har nye dieselfester liggendes da så får vel ta et tak der å prøve de..eller forresten,var det du som sa at festene fra pedersen ikke stemmte med tanke på de styre tappene som stikker ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 er A ja.. motorfestene ja..har nye dieselfester liggendes da så får vel ta et tak der å prøve de..eller forresten,var det du som sa at festene fra pedersen ikke stemmte med tanke på de styre tappene som stikker ut? helt riktig, perdersens-festene passa ikke over hodet for meg... ingenting stemmte faktisk. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 hmh merkelig.. du er klar over at de er forskjellige på hver side av motoren? ene siden har styretappen i senter mens andre han skrua i senter..(mener å huske det var sånn) orginale F-festene du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hehe, er nok like fester på hver side av motoren B230FT:) Hvis du kikker på den gamle F-motoren din, så ser du at det er 2 like store gummi-puter på hver side. Den ENE har hvertfal styrepinne, den andre husker jeg ikke helt. Problemet med pedersens-festene var at styretappen ikke passer på ene siden, det er forsåvidt greit nok.. bare å kappe vekk, man trenger den ikke.... og det andre motorfestet er mye,MYE mindere enn det skal være, pluss at det har eksentriske bolt-fester på hver side av selve gummiklossen. (Går inn i ene hjørnet av gummi-klossen, og ut på motsatt side på baksiden) Og ja, jeg bruker vanlige F-motorbrakettene... ellers blir motoren stående helt på skakke. Hyd-motorfestene som sitter på turbo-bilene orginalt er mye høyere enn vanlige gummi-fester, så du får en motor som nærmest legger seg oppå styresnekka også.. Men F-festene + gromme gummi-fester funker fett som faen:D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.