244GLE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 er det noen som vet om det er muli å få "vipp" på takluka på 200 seien?? altså med orginal takluke! Siter 1960 Volvo 210 Duett 1977 Volvo 244GLE 1983 Volvo 245GL skamsenka;-) 1998 Honda NSR 125 R, ca 25hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 er det noen som vet om det er muli å få "vipp" på takluka på 200 seien?? altså med orginal takluke! kom vel ikke slik orginalt men jeg bygde om til det en gang,mekanismen er ille nok å få til og virke men der værste er å få plass till dreneringsrenna som må ettermonteres i bakkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 min -77 har original 2-veis luke...jeg trodde alle 240-luker hadde det... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 lurte på om det er mye jobb å lage til en takluke? har hørt at det vanskligaste er å få det tett, Noen som har gjort dette før? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det enkleste er å ta komplett tak fra en annen bil.... Evt. kjøpe pakkis-luke... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det enkleste er å ta komplett tak fra en annen bil.... Evt. kjøpe pakkis-luke... pakkis luke? korleis ser dei ut? er det av dei universal greier? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Sånn universal-glass-sak... av den typen man bare kan bikke opp, omtrent som på traktorer.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 jeg var på huggeren i Mosjøen og der var en Volvo 244 med org takluke.. mener den var 2veis.. hadde taklyset framfor luken, og var med sveiv, synes det så org ut..!! jeg har kappet av et tak fra 240, med det var bare enveis.. har det liggende i fjøset..!! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Sånn universal-glass-sak... av den typen man bare kan bikke opp, omtrent som på traktorer.... var d jeg regna med var gjort med din! åssen er den din a?.. kansje brukt mekanismen fra 740 elllerno? Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 min -77 har original 2-veis luke...jeg trodde alle 240-luker hadde det... 2 veis ja,alle orginalluker går jo å kjøre frem og tilbake,blir 2 veiser det:thumb Jeg mener ingen 240 er levert orginalt med luke som går å vippe,men en fikk ettermontert luke i glass (og den gikk å vippe)eb gang i tiden. Denne luka var meget bra og innertak osv som fulgte med så orginalt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 De originale lukene på de tidlige utgavene er ivertfall 2-veis, ifølge bruksanvisningen og delekatalogen på bilia på hamar. Jeg skal sjekke '83-modell bruksanvisningen også, men jeg mener at det er beskrevet 2-veis luke i den også. 2-veis= både opp og bakover.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Kun 1- veis mente jeg også... Iallefall kun det jeg har sett. Er noen som monterte luke fra BMW 3- serie. Skulle visst passe greit, og den er 2 - veis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Sånn universal-glass-sak... av den typen man bare kan bikke opp, omtrent som på traktorer.... ok da veit en det oxo Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 De originale lukene på de tidlige utgavene er ivertfall 2-veis, ifølge bruksanvisningen og delekatalogen på bilia på hamar. Jeg skal sjekke '83-modell bruksanvisningen også, men jeg mener at det er beskrevet 2-veis luke i den også. 2-veis= både opp og bakover.... 140 har jo samme luke som 240,ingen vipp der heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Samme delenummeret på taklukemekanismen fra 75 til 93, så orginal 2- veis finnes ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg