DOCTOR Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Lurer på å skaffe meg en v70 D5. Er det noen spesielle årstall jeg bør unngå? Manuell eller atomat? foretrekker atomat, men på audi er ikke atomatkassa spesielt glad i chiptrimming. Hvem lager best chip til disse bilene? Jeg er ute etter en litt eksklusiv v70: 18-19" alu, mørke bakruter++++. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DOCTOR Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Noen som veit om automat'n på D5 163HK er god nok for å bli chippa? TS Racing har chip til D5 (195hk, 405nm) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sim11 Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 det lønner seg sikkert å få automaten chippa samtidig også. Siter -07 Volvo S60 2.0lt -90 Sierra DOHC(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmiland Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Automatkassene i Volvo tåler nesten 400Nm(mener det er 380NM), det går greit å trimme hvis man kjører pent og ikke drar kickdown i hvert gatekryss (joda, det er gøy, men ikke smart!:)). Ellers er det ikke noe god ide å trekke tunge ting (campingvogn) med automat etter chipping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jseleniu Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Automatkassene i Volvo tåler nesten 400Nm(mener det er 380NM Hva med den nye kassa som kom på 06 modellen. Den må da minst støtte 400nm, siden den leveres på D5 185hk m/400nm. Spørsmålet blir vel da om det tåler mer enn 400nm, slik at man eventuelt kan chippe en D5 185HK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 For å være på den sikre siden ville jeg ha undersøkt flere steder om den tåler så mange ekstra Nm. Jeg vet at på blandt annet Automakassa på 525d ikke er særlig glad i å bli chippet, som 530d. Derfor er det viktig at du undersøker med f.eks Volvo og tuning eksperter. Selv ville jeg ha avventet og sett hvordan volvoen hadde funket original. Jeg er sikker på at V70 D5 med 185 hk og 400Nm sparker relativt bra ifra uten chipen. ;) Lykke til, post gjerne bilder av bilen hvis det blir kjøp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Onkelen min har en v70 d5 -05 og de ble frarådet chip pga automatkassa. Ny kasse koster jo en del og så. Btw, D5 funker dårlig med 95 blyfri. Det har han også lert:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Onkelen min har en v70 d5 -05 og de ble frarådet chip pga automatkassa. Ny kasse koster jo en del og så. Stemmer det. Automatkassene på bilene idag er grisedyre, spesielt hvis de har litt "facny" specs som feks, steptronic (nå vet ikke jeg hva det heter hos Volvo, men det er iallefall manuell giring) og dette vil man ikke få dekt på noen som helst garanti siden man har tuklet med motoren. Da går det på egen bekostning og det svir fælt tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 sjekk med BSR i sverige. det aller enkleste er å chippe via seriell kommunikasjon. BSR leverer en box som du kan bruke både til å legge inn og ta ut programvaren. hvis du skulle inn på service på verksted ol. så er det bare å legge inn original programvare igjen, og ingen kan finne ut om det har vært trim på bilen eller ikke. når det gjelder girkassa; har ikke hatt noen problemer i det hele tatt på alle bilene som jeg vet om, som har BSR trim. girkassene er svakest under girveksling. dette tar BSR programmet hensyn til, og legger ned dreiemomentet under veksling. er du usikker på hvordan dette fungerer, ta kontakt med BSR via mail, så får du er bedre svar. det går helt fint å ta livet av en automatgirkasse på en utrimmet motor også, alt er avhengig av kjørestil, og vedlikehold. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg