wunderbaum Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 En 16T rekker til 300-320Hk, og kan lade mer enn en std FT/FK bunn klarer med, også passer den rett på grenrøret, passer bedre til mappen på orginalsprutet osv.Jeg ville ikke gått for twinentry turbo på ett vanlig grenrør... Hvis du skal ha den garret turboen så ville jeg fått tak i/laget ett grenrør med dobble innløp, der 1-4, og 2-3 går inn på hver sitt innløp i turbinhuset. Hvis jeg kjøper 16t hvordan er det med montering av oljerør og vannrør? Stor forskjell fra 13c? Har disse vinklede avgasshus? Er det annen flens til downpipen på 16t iforhold til 13c? Håper noen kan svare rimelig kjapt på dette for jeg lurer på å reise til svergie og kjøpe en 16t hvis alt er sånn nogenlunde bolt on. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Olje og vann passer over. Er både ja og nei når det kommer til vinklede avgasshus. Du må nok vri huset ja.. men det er ganske lett. En ny koster 5-6000 kr - Trond 92215749 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 18 og 19 t da? noen som vet ny/brukt pris på disse og hvor mye de holder til? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg fikk min 19T sammen med gruppe a grenrør og downpipe for 4000,- RØVERKJØP! :) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Kaster meg inn i tråden din jeg wounderbaum.. må vel være en fasit for hvem som har vinklede og ikke vinklede eksosflenser vel? Noen med rett turboflens på sin 16t som kan oppgi Volvonummer eller 49189-xxxxx nummeret sitt? Har disse den vanlige 3-bolten som 13C har på downpipe'n også? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Kaster meg inn i tråden din jeg wounderbaum..må vel være en fasit for hvem som har vinklede og ikke vinklede eksosflenser vel? Noen med rett turboflens på sin 16t som kan oppgi Volvonummer eller 49189-xxxxx nummeret sitt? Har disse den vanlige 3-bolten som 13C har på downpipe'n også? skal 16t turbon brukes på 240 er den som er mest "bolt on" på 240 den ifra 850r,den har nemlig vanlig kon på eksoshuset. Fikk tak i en 16t på skroten her om dagen,den var ifra nytype v70t5 og den hadde 3" vinklet avgashus. Er vel de eldre som har rett avgashus med labyrintetning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Lykke til med å finne 16t til 850.. Hvis dere leter på fbt.se finner du ikke en eneste en. flest turboer til disel. Men det er jo ikkeno problem å bruke den med vinkla avgasshus. Må bare kappe av flensen på downpipen å sveise på en ny.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Bestiller 16t fra jb nå. Fra en 2002 v70. koster 3750 svenske altså 3300 norske. Pluss frakt til strömstad. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 skal 16t turbon brukes på 240 er den som er mest "bolt on" på 240 den ifra 850r,den har nemlig vanlig kon på eksoshuset. Fikk tak i en 16t på skroten her om dagen,den var ifra nytype v70t5 og den hadde 3" vinklet avgashus. Er vel de eldre som har rett avgashus med labyrintetning. Hmm, har 740 jeg, med 940-motor og 940 downpipe, og har egentlig bestilt meg ny 13c-turbo.. men har mulighet for forandringer fram til i kveld. Så 16t fra 850R har vanlig kon (Som 13c) 3 styrebolter og rett eksosflens? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 fannt noe som kunne vært perfekt for meg... men aner dogikke hva slags turbo det er da, men riktig flens hvertfal! Til V70R... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 fannt noe som kunne vært perfekt for meg... men aner dogikke hva slags turbo det er da, men riktig flens hvertfal! Til V70R... ja, de der får du vel for 5000kr tror jeg. (via sverige) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 ja, de der får du vel for 5000kr tror jeg. (via sverige) Det er vel kanskje en td04hl-15G det der? Noen som har prøvd å sette på en slik tro? Edit; 15G har jo rett avgasshus og er bolt on på downpipe'n etter det jeg har lest på nettet... hørtes jo bra ut :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Kom nettopp tilbake fra jb med en 16t med rett avgasshus. Det er turbo fra en c70. Det bør vel være nogenlunde bolt on, men når jeg skal snu huset 180 grader. Hva pleier man gjøre med feste til wg'en? Sveise fast i turboen? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Mambo har prøvd 15g Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Her er bilde av 16t: 15g så litt grovere ut i måla, men hvis GMV har rett angående hvor mye 16t klarer spiller det liten rolle for meg. Noen som vet hvordan man pleier ordne feste til wg? Kikka på orginal turboen og såvidt jeg kan se skal alt bare være bolt on sålenge man får snudd eksoshuset og festa wg klokka. Bilen den kom fra er som sagt c70- b5234t3 model fra 98-05. Merkelig at c70 hadde rett avgasshus da. Når s/v70 har vinkla. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.