Gå til innhold

Da måtte eg også lage en tråd om min 940Turbo.

Ranger emnet


Qvarren

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å lage en tråd om min 940 også.

 

Har endel bilder i tiden fra eg kjøpt bilen å til nå så håper dere liker det dere ser.

(ikkje ta livet av meg R_Style for at min tråd ligner litt på din:))

 

Div om bilen:

B230FT med underspyling

850 turbo

M90

AC

Motorvarmer

Delbart hengerfeste (Skal faktisk stå på. Bruker det:))

Grått skinninteriør

El vinduer/speil

Lakkerte speiler

960 dørhåndtak

Addon sideskjørter

JPMK18 7,5x17

15" Draco vinterfelger

15" stålfelger (mulig eg lakkerer disse hvite til en forandring.)

Lesjøfors senkesett

Justerbare Gule Koni

Laguna lippe i fronten

Blått emblem i grillen fra S40

Fjernet lykterviskere

Volvo innstegslister

Høyere midtarmlene.

43% soting på sideruter

Bluevision lyspærer

Øyelokk

Hvite blinkers rundt om

Å sikkert mye mer. Fyller på etter hvert

 

Divers ting som ligger å venter på å bli montert:

 

3" jt fra turbo med 1 demper

Superflex Casterstagsforinger

Turbo Performance Club i frontrute (bytte rute først)

"Bison" skinnratt. Lik originalt men i tykt/godt/mykt/herlig skinn:)

 

Har mange fine planer men oppdaterer underveis ting skjer.

 

Denne bilen skal aldri bli en overstylet bil. Satser på veldig clean look med oroginale volvodeler som tilbehør.

 

Bilder fra tiden eg har hatt den.

 

Sånn såg bilen ut ved kjøpet september 2004

bilenmin8.jpg

bilenmin2.jpg

Volvo940Turbo003%5B1%5D(2).jpg

bilenmin6.jpg

 

Åsså begynte det å skje ting.

Her var bilen blitt senket, fått laguna lippe og hvite blinkers.

Senkinga011.jpg

 

Fint felglager Har et sett med 7,5" brede og et sett med 8" brede. De felgene dere ikkje ser kantene på er knuste:(

Volvoen029.jpg

Et fint bevis på at JP også laget felgene i 8" bredde.

Volvoen027.jpg

 

Fin km stand:)

Felgar010.jpg

 

Her er noen bilder fra 1 og 2 runde i Autoslalom i Haugesund

Legg merke til at eg har lakkerte speil, frontfanger,øyelokk og 960 håndtak på noen av bildene. Link til resultatliste.

http://www.autoslalom.no/2006/20060612_haug/liste.htm

Autoslalom012.jpg

Autoslalom015.jpg

img%20066.jpg

IMG_7893.JPG

Autoslalom031.jpg

 

 

Fant ut her nå i kveld at eg måtte ta noen kveldsbilder av bilen. Kl er nå 03.15 (alt vi får til når vi har ferie):)

 

Her er divers ting som skal på bilen i nermeste fremtid. Siden eg nå har ferie blir det litt dårlig tilgang til løftebukk på jobb (Laastad & Co Volvoforhandler)Knask.jpg

 

Kveldsbilder010.jpg

Kveldsbilder011.jpg

Kveldsbilder013.jpg

Kveldsbilder016.jpg

 

Og her havna eg i et lite problem. Lekte meg litt på hovedveien. Ble noen fine piruetter. Ble litt brei å kom nedi grøftekanten:) Bilen sto ganske på skakke ja.. Etter 1 minutt med kuking å sluring kom eg meg opp ved å grave litt i marka foran dekka med min bare never:) Da tok den tak.

Var ikkje så høg i hatten kl 0300 med halve bilen i et kjørefeldt:) var lixom ingen å ringe da nei.Kveldsbilder005.jpg

 

Nå har eg lagt ut helt ferske bilder.

Soldag002.jpg

Soldag001.jpg

Soldag003.jpg

Soldag004.jpg

Soldag005.jpg

Soldag006.jpg

Soldag007.jpg

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... når eg la om til nye dekk på felgene så brukte eg måleverktøy når eg skulle balansere felgene. En klo som jeg satt rett innfor kantene på felgene. Der som bankeloddene henger fast. Er dette som står i vongkortet mitt også.

Klart eg ble jo veldig usikker nå men har alltid vert ganske sikker på at eg har et sett med 7,5 og et sett med 8.. Men nok om det.. Skal finne ut av der snarest:)

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jp ble laget i 7. 7,5 og 8,5. du har på bildet 7 og 7,5. dette er jeg 99% sikker på.

Samme mener eg.. Og, en gang hadde vi ett sett av hver felg tilgjengelig, og målte de.. Alle ble en halv tomme breiere enn de var (dvs 7,5" 8" og 9"), men det ble forklart her på forumet med feil målemetode..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme mener eg.. Og, en gang hadde vi ett sett av hver felg tilgjengelig, og målte de.. Alle ble en halv tomme breiere enn de var (dvs 7,5" 8" og 9"), men det ble forklart her på forumet med feil målemetode..

 

Da er eg litt mer med lixom.. Stemmer nok at eg har et sett 7" og et sett med 7,5".. jaja.. Fine er de uansett:P

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt,har du målt felgene? og vet hvordan bredde på en felg måles?

 

Felgen får jo målet, på innsiden av ytterkanten. der dekket blir presset ut mot.

så 7,5" brei felg er ofte 8" på yttersiden avkanten :thumb

 

-

 

Tøffe tøff bil det her! fine biler og greier :) stå på..

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eg litt mer med lixom.. Stemmer nok at eg har et sett 7" og et sett med 7,5".. jaja.. Fine er de uansett:P

Det stemmer =) Holdt på å kjøpe noen 7,5" til min 945, men så mistet eg lappen så de pengene går med til boten i stedet.. Kommer sterkere tilbake til neste år ;)

 

Bilen din har ikkje kappede fjærer, sant? Har du nyere bilder av bilen i dagslys?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår