Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
FriX-244TiC

Sykeste Trans AMen jeg har sett!!

Rate this topic

Recommended Posts

Den vogna går heeelt sjukt....

 

Jeg satt på i en cosw med 345 dhk og hadde kanskje 160-170 mot

slutten av strekka, da kommer polly forbi i sikkert 200+ og

det ryker bare sååå sinnsykt at vi MÅ bremse for i hele tatt og se noe

som helst... Og vi snakker ikke drifting-øse røyk...Røyk i mange sekunder

etter han slepper gassen..

Pro-charger,n som sitter der har jo kompressor-hus på størrelse med ei svart

murer bøtte og da

Bare og ta av seg hatten.... Nå funker vogna polly....:thumb

Share this post


Link to post
Share on other sites
rå bil, men føler det blir kjedelig når bilen ikke eier kjøreegenskaper i svinger som de fleste andre amerikanere... de blir for tunge...

 

morro rett fram, men det er det...

 

lille venn.. trans am kan se stor å tung ut.. men dem er ikke det.. ;)

 

min 79mod trans am satt noen helt sykt i svinga faktisk.. var råeste stabstag å fjæring som bilen ble levert med.. krenget ikke noe sidelengs.. men "gjynger" jo bak å fram enda.. men det har ikke noe å si.. ;) morro.. litt av sjarmer.. men trans am'n jeg hadde veide mindre enn e36 320'n jeg hadde etter den.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min 3 gen trans am sitter som et klistremerke i svingene. har kjørt mange nyere sportsbiler osm ikke kan sammenlignes faktisk. eks 3000 gt og s14.

Trans amen til x-cell veier rundt 1700kg. noe som ikke er ille. min veier 1500 kg som er normalt. med bra vektfordeling og kraftig motor får man en kjempegod sportsbil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rå bil, men føler det blir kjedelig når bilen ikke eier kjøreegenskaper i svinger som de fleste andre amerikanere... de blir for tunge...

 

morro rett fram, men det er det...

 

Blæh amrikanern kanke svinge buhu, Den femi treige Hondaen jeg drømmer om kan hvertfall svinge. Haha. De fleste konebiler svinger bra med krengestag og coilovers. men det er ikke rått pga det. Skal litt mere til. :)

 

Fulgte med 4 runder jeg. Porscha som ligger bak holdt akkurat følge rundt hele banen og ble frakjørt på strekka når TransAmen brant gummi, syns ikke det er så ille jeg. Bilen til polly er muligens litt nesetung. Men det er en artig kjøremaskin da.

 

I fjor regjerte den amrikanske Studebakern Gatebil sommertreffet, kjørte sykt fort i svingene og kjørte fra Klypen Sierra på langstrekka, og den sierraen er vel noe av det raskeste på treffet den.

 

Har forresten aldri sett en rask Honda på Gatebil, samtidig som at det er få amrikanere i Norge som svinger noe særlig bra, så er det få Hondaer med over 150hk i Norge.

 

Er ikke helt amcarfreak jeg. Men den derre at amrikanere er så dårlig i svinger funker liksom ikke helt lengre.

 

Edit: Camaroen min veier 1400 kg på vekta, 55/45 vektfordelig, den er ikke tung. Men den er fra 1967 og har ikke de beste kjøreegenskapene, som biler flest fra 1967.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blæh amrikanern kanke svinge buhu, Den femi treige Hondaen jeg drømmer om kan hvertfall svinge. Haha. De fleste konebiler svinger bra med krengestag og coilovers. men det er ikke rått pga det. Skal litt mere til. :)

 

Fulgte med 4 runder jeg. Porscha som ligger bak holdt akkurat følge rundt hele banen og ble frakjørt på strekka når TransAmen brant gummi, syns ikke det er så ille jeg. Bilen til polly er muligens litt nesetung. Men det er en artig kjøremaskin da.

 

I fjor regjerte den amrikanske Studebakern Gatebil sommertreffet, kjørte sykt fort i svingene og kjørte fra Klypen Sierra på langstrekka, og den sierraen er vel noe av det raskeste på treffet den.

 

Har forresten aldri sett en rask Honda på Gatebil, samtidig som at det er få amrikanere i Norge som svinger noe særlig bra, så er det få Hondaer med over 150hk i Norge.

 

Er ikke helt amcarfreak jeg. Men den derre at amrikanere er så dårlig i svinger funker liksom ikke helt lengre.

 

Edit: Camaroen min veier 1400 kg på vekta, 55/45 vektfordelig, den er ikke tung. Men den er fra 1967 og har ikke de beste kjøreegenskapene, som biler flest fra 1967.

 

 

mye mulig jeg har utalt meg om ting jeg kanskje ikke hadde peiling på her ;) men generelt så føler jeg at de fleste amerikanere er store/tunge samtidig som de funker best rett fram... men selvfølgelig... de kan ha sine modeller også som har bra understell med diverse krengnings stag osv... men ville nok tro en stuck integra hadde tatt en amerikaner greit på svingete vei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

polly kjører bilen sin helt fra bergen og hit..

 

når vi kjørte med vanlig dekka og ikke vinterdekk bak i helga, gikk camaroen (98 z28) som ett svin.. det i både svinger og på sletter...

tiden da amcars hadde dårlige kjøre-egenskaper er forbi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.