Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
FriX-244TiC

Sykeste Trans AMen jeg har sett!!

Rate this topic

Recommended Posts

Tror vi snakker om forskjellige ting her nå cowboy. Jeg mener at forskjellen mellom en 1981 trans am (2 gen) og 1982 trans am (3 gen) er både ulike og like på sin egen måte. man ser at det er trans am uansett.

 

Forskjellene mellom camaro og trans am er jo som kjent front og hekk (og noe i interiør)

 

aha.. da er jeg litt med igjen :) hehe!

leste litt fort over det du skrev første gangen bare :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
har kjørt transam selv...mener det var en 83 eller 84 mod... var helt grei i svinga...kanskje en integra hadde tatt en men det er jaggu ikke med no vesentlig mye tror jeg...lenge siden jeg kjørte transamen men så vidt jeg husker var det ikke så værst...måtte kanskje styre den litt pga slakke men det var jo bare gøy! :) skal føle bilen! :)

 

 

 

3 gen har veldig sportslige kjøreegenskaper med tilbakemeldinger du bare kan drømme om i en Integra.

 

Veldig mye motstand i rattet, gjør at man kan føler hva som skjer på veien, og at man kan ha en "hands off speed" i høye hastigheter , og bilen forsetter rett fram (utrolig retningsstabil)

 

Hard og sensistiv gass (tråkke hardere på gassen enn på vanlige biler, men den er også utrolig følsom.)

 

Harde bremser (i begynnelsen virker bremsene "unødvendig" harde å tråkke inn, men dette fungerer veldig bra siden man virkelig kan kontrollere hvor hardt den skal bremse. (i høye hastigheter er det veldig bra, siden man "chicken's out" før man låser hjulene.)

 

Dette kombinert med at bilene er UTROLIG STIVE, har bortimot slicks montert orginalt og at de er så grådig lave og brede gjør at dette føles ut som en racerbil. (Hvem sa Honda Integra?:boxing )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polly sin Transam er det aller råeste jeg har sett på Rudskogen. Virkelig en makt demonstrasjon når han spinner løs fete racingslicks på 150 metersmerket i 180 km/t. Ikke gikk den dårlig i svingene heller.

 

MEN, det er den eneste Transamen jeg har sett EVER som har gått bra på bane, og dette er vel utrolig langt i fra en standard Transam både når det gjelder understell og motor.

Det er faktisk veldig får Amcars generelt som imponerer på banetreff om det i det hele tatt er noen der ute.

Jeg husker bilsport hadde superstage med en eller annen svensk Transam/Camaro klubb for noen år tilbake hvor tidene lå på rundt 1.50 eller.no. Latterlig når en samlebånds gti-bil kjører 1.30-35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

husk at polly har kjørt Silver State Classic Challenge i USA, der de kommer opp i hastigheter over 400 km/t. Tror neppe det er stabilt med framhjulstrekk og konebilkarosseri :P Hørte også kommentaren til Polly når han var på testbanen til Mercedes i Tyskland.. "det kiler litt i magen når jeg får framhjulsløft over bakketoppen i 250 km/t"... Fyfaen sier jeg bare.. han er helten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.