Gå til innhold

Audi 90 86'mod?

Ranger emnet


Audi-Rong

Anbefalte innlegg

heisann, har funnet meg en 86'mod 90 sedan som jeg har prutet ned til 6000, den er litt sleten i lakk(metallic) og rust,overflate som hjulbuer og panser.

må også skifte down pipe på bilen, dette følger med nytt,men er det en stor operasjon og utføre på en 90? har ikke vært borti dette før.

 

prutet den ned ifra 10000. gått 300'

manuell kasse og soltak,el vinduer, sentral lås.

 

også er det jo 5'ern te audi. finere lyd orginalt i en bil ska en leite lenge etter syntes jeg ;)

 

er det noen som har noen synspunkter her og kan være behjelpelig med svar så er jeg evig takknemmelig, ska mest sannsynligvis hente den te uken

 

mvh patrick

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, har funnet meg en 86'mod 90 sedan som jeg har prutet ned til 6000, den er litt sleten i lakk(metallic) og rust,overflate som hjulbuer og panser.

må også skifte down pipe på bilen, dette følger med nytt,men er det en stor operasjon og utføre på en 90? har ikke vært borti dette før.

 

prutet den ned ifra 10000. gått 300'

manuell kasse og soltak,el vinduer, sentral lås.

 

også er det jo 5'ern te audi. finere lyd orginalt i en bil ska en leite lenge etter syntes jeg ;)

 

er det noen som har noen synspunkter her og kan være behjelpelig med svar så er jeg evig takknemmelig, ska mest sannsynligvis hente den te uken

 

mvh patrick

 

6000,- burde være bra tror jeg. Rust kan du leve med. Men downpipe? Er ikke det bare på turbobiler? Kanskje du mener eksosmanifold'n. Isåfall så har jeg hatt av min, og sånn som jeg så det er det lettest å ta av toppen, for boltene sitter så JÆVLIG trangt og teit til. Det går selvfølgelig, men burde kanskje være to stk hvertfall.

 

Men er det du som har den coupe GT'n i avataren ??

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker meget mye, 90 i en avataren er en ikke q men en framhjulsdreven bil ja.

fant den på auto db,litt drømme bil kan en si.

ok, for eier snakket om at eg måtte ta av hele drivlinjen for og komme inn der,men mente at det var litt bull:P

fant ut at det stod simmons 2.5'' på den, men må skifte oppheng, er de svarte gummi festene ikke sant? må vel skifte eksos paking når eg bytter downpipe, hmm, noen som vet om styling sider til denne bilen? har leitet lenge

men er vanskelig og finne til 86 mod.

 

ser at den trenger lakk så snart økonomien mener det samme

audien.jpg

audien2.jpg

 

beklager for mye spm:P hehe

 

mvh patrick

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med mye sprsmål. Du må nok ikke av med drivlinjen.. Men må du bytte motorfester? Dette er såfall dyrt. Byttet et stk på min, det kostet 899,-

Eksospakninger koster ikke rare greiene.

 

Styling finner du på http://www.maxam-tuning.no

Men det blir for overkill, er ikke no fint. Syns den så kul ut som den var jeg, bare få på tåkelysa i fangern forran og få den pen i lakk og sånn.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med bygd om? hva som er gjort, ingen motorfester som må byttes, tror eg,eller hvor tok du det ifra ? hehe..skal ikke ha noe plastrakket,sånn at det er sagt. skal ha en clean strøken VAG, reine linjer med fin lakk og senking med felger,noen som vet om skinn intr i fra 90(89-) passer?

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med bygd om? hva som er gjort, ingen motorfester som må byttes, tror eg,eller hvor tok du det ifra ? hehe..skal ikke ha noe plastrakket,sånn at det er sagt. skal ha en clean strøken VAG, reine linjer med fin lakk og senking med felger,noen som vet om skinn intr i fra 90(89-) passer?

 

Satt på UR-q skjermer og fangere, og lykter og grill.

Han måtte sikkert bytte motorfester også..er en del jobb da coupe gt'n har 2.2E og S6 motoren har elektronisk det meste..må liksom bytte alt ledningsnett og sånn..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,hehe.trodde du mente den eg skulle kjøpe,skjønte ikke mye.. men hva bør jeg se etter når jeg ska ned og se på den?

 

Spørr om den bruker mye olje, om den gjør det er muligens ventiltettingene slitne og så spørr om ventilløfter'ne om de er gamle. Registerreim. Og om det er noe slark noen steder i drivknuter osv. Så er det vel bare å sjekke ting som hjullager osv..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du styler ikke en urq. Nå er jo ikke dette en Urq, men formene er jo råest sånn som dem kom fra fabrikk. Eventuellt kan du jo putte på enen grp A rally vinge og hvite blinkers, samt noen fete/brede hvite felger.

 

EDIT: beklager, trodde du mente bilen i avataren din.

 

90-en kan du jo bredde med urq breddinger slik at du får ur90.

(ikke la den lide riegerdøden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår