Hilmar Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Er det mulig å bare ta vakumklokka ifra en turbo fordeler, og montere denn på en vanlig fordeler, vil det bli greit med fortenninga? Kjører nå med valig fordeler, og over 0,3 bar blir det tenningsbank, så derfor tenkte jeg å prøve å montere ei vakumklokke ifra en turbo motor,pga av at disse turbo fordelerene er vanskile å skaffe, men volvo kunne vist skaffe bare klokka. Eventuelt om noen vet av en turbo fordeler med tenningsmodul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Veit ikke om det funker med du får jo bedre tenning da.. Men en fordeler og tenningsmodul kan da ikke være vannskelig og skaffe... fikk tak i det i dag selv jeg så! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 en vanlig fordeler er en enkel sak og skaffe ja, men en fordeler ifra en b21 et, eller en "at" fordeler er ikke like lett.. og det er en slik jeg trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 en vanlig fordeler er en enkel sak og skaffe ja, men en fordeler ifra en b21 et, eller en "at" fordeler er ikke like lett.. og det er en slik jeg trenger Jeg satte bare over vakumklokka fra en b21at på en vanlig B21a fordeler, funker fint det.. Hadde og problemer med tenningsbank over 0,3. Nå ladder jeg 0,6 uten ic. Så om du bare får tak i klokka så skal det funke fint det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Noen som orker å skrive litt om det tema her? vanlig fordeler iforhold til turbofordeler? hva er forskjellen?:) evt. noen som har bilder av en turbofordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Fordeleren ser vel helt lik ut, iallefall de gammle med stifter. Bare vakumklokken som er litt større. Har desværre ingen bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Fordeleren ser vel helt lik ut, iallefall de gammle med stifter. Bare vakumklokken som er litt større. Har desværre ingen bilder. ok... så det går ikke ann å kjøre på over 0.3 i trykk med org. fordeler? det var kjett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 hmmmm unskyld for off topic, kan det vere derfor eg har teningsbank på 230at'en da bestilte meg ny fordeler til 230a? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Vakumklokka til turbo justerer tenning etter vakum og overtrykk, klokka til NA justerer kun etter vakum.. dvs at tenninga blir feil hvis du kjører med NA fordeler på turbomotor.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 får tak i slik fordeler da? trur ikkje dei hadde det på bcb, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 forsjellen på en AT\ET fordeler mot en A\E fordeler er vektene og vakumklokka for å få rett tenningskurve..er og mange som bygger "lavbusjets-turbo motor", som bruker en vanlig fordeler, sveiser fast vektene og fjærner vakum klokka og sveiser fast tenplata som blir justert av vakumklokka..slik at tenninga er fast.. og stiller tenniga en plass mellom 25-30grader fast. då går den kankje litt ruskete før laddetrykket kommer men går grett etter der..funker det og..er no verdt å prøve :) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 jeg har en b230et og må bytte fordeler til blokkmontert fordeler.. kan jeg bruke en b230e/ b23e fordeler? innmaten er med elektronisk tenning men tenkte ikke koble det til, bare bruke en "tom" fordeler.. trenger litt hjelp/info, da motoren skal snart i bilen!! :thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 har no sett mangen bilder av 240 med blokkmontert fordeler og da på B230ET, men korleis dette blir gjort er vell noe anna, kunne tenkt meg og vete eg oxo siden eg skal ha i elektronisk sprut, noen som veit? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 b230et skal jo ha tom fordeler (ikke vekter eller vakum styrt) ettersom den justerer tenninga elektronisk.. Da skal fordeleren stilles på 0 grader så tar electromotiven seg av resten.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 sikkert like godt å bestille seg noe da kansje? har ikkje vore så mye bort i fordelar, eller kansje du volvoturbo240 kan seie korleis eg skal gå fram? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.