Sower Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Noen ganger når jeg bremser, så kommer det gnisselyder fra skivene og de skjærer no jævlig i øra >.O Bremseskivene skulle være relativt nye, så jeg lurer på om det er noen her som har tips til hvordan man får fjernet gnisselyden =\ masse olje på skivene kanskje? :D *hihi* men hjelp! :( Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Utslitte klosser? Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 skal sjekke det nærmere etter søvn idag... :O gamle eier påstod at det var bytta, men .. men.. -.- Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 kobber fett ja. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 gammel eier påstod det var byttet på min også. etter 3000km var det ihvertfall nede på stålet, og jeg er ikke fan av å bremse om det ikke trengs ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 han var jo tross alt en tur nedom Våler før han solgte bilen... :D banekjøring ftw! men sjekka dette istad... det var ikke særlig mye å skryte over, så får noe å gjøre på i helga.. *paff!!* Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 det var ikke bremseklossene som er problemet her... o.O sjekka dem igår nå, og dem var ikke så slitte at det skulle komme ulyd fra dem.. .. -.- noen andre forslag til at den ¤/& lyden oppstår? <=) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hmm..er ikke en sann stålvarsler som tar i skiva? er slikt på noen klosser, som "sier ifra" når det er på tide å skifte klosser. og de kan begynne og varsle selv om det enda er litt belegg igjen å gå på Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 kan komme lyder selvom klossene ikke er slitt, tenker da spess på biltema klossene, de piper noe inni helvette etter ei stund, hvafall det jeg fikk erfare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 kobber fett ja. Tror vi kan ha svaret her jeg... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 biltema klosser prøvde jeg på en sierra jeg hadde. var regn 2 dager. klossene holdt ca 1 mnd(300km eller rundt der) Vil ikke anbefale det! skivene derimot er kurrante.. Kan være kalipperen som går intill litt om det er "rust" langs skiva, evt bremseskjold osv.. se litt på klaringer osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 er faktisk biltemaklosser på denne ja.... :spider på en eller to av skivene er det noen rustflekker jah... hvordan fjerner man disse uten å tulle til skivene? er ikke hele tiden denne pipelyden kommer da, men skjer med jevne mellomrom, og når de først kommer så er det jævli! ;( Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sthol Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Mange klosser har noe slitebelegg på baksiden av klossen som skal hindre vibrasjonsstøy. Hvis dette belegget er slitt bort kan det oppstå støy som følge av at klossene vibrerer mot kaliper. Men dette skal vist være mer pipelyder enn gnisselyder etter hva jeg har forstått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
høggeren Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Kan vel kansje kommet noe i mellom kloss og skive,,, sand el. Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg