Gå til innhold

Jetta Einser Gti

Ranger emnet


Grytten88

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta å fikkse en prosjekt tråd om bilen min.

Bilen er en Vw jetta 1, som skal bygges om til en gti. har nesten alt av utstyr til å bygge om å få det godkjent liggende.

 

Det første som skal gjøres er å få bilen rustfri under, det holder jeg foresten på med nå.

 

Planer:

 

- Få bilen rustfri

- Få inn gti motoren og godkjenne det, 1,8 8V

- pusse ned bilen og sende til lakk.

- Corrado stoler ( done )

- Foringer fra usa ( sendt mail )

- justerbart senkesett ( handler i vinter )

- Nye fangere i plast med kromstripe. Har den bak ny.

- dash fra golf 2 16v eller golf 1 gti dash. Ha begge deler.

- aluminiums tank lok ( done )

 

Angående lakk, så er planen og sende bilen inn til lakk lærlinger som går VK1. dette fordi lommeboka er tynn : flau :

fargen har jeg ikke bestemt meg for enda, noen forslag? helst en gammal Vw farge.

 

 

har lekt mye med tankene om å lage noe som ingen andre har, kansje en polizei jetta eller taxi jetta. dette er bare noe jeg sitter å tenker på, hadde vært fett da. men i utgangspunktet blir det nok en Old shcool jetta.

 

dette er min første bil og mitt aller første prosjekt, det vil da si at jeg ikke er like kjapp som mange andre her.

 

bilder!

front

Bilde076.jpg

Bilde081.jpg

 

Bilde009.jpg

Bilde002.jpg

Jetta Einser 16V kr

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syntes det mangla et einser prosjekt her!

 

det har du jaggu med rett i.

dette ser lovanes ut detta.

like planane dine.

 

når eg er ferdig med min jetta så blir det muligens kjøpt inn ein jetta I og skal ta old school stilen heilt ut:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde til litt inspirasjon på Dubmodder til deg jeg:)

 

EinserJetta.jpg

 

Sånn omtrent ville jeg gjort det. Foruten om at jeg ville gått for små chromefangere, men siden du nevnte du skulle ha store plastikkfangere med chromelist så lagde jeg med det. Fargen er Mexico Beige som forøvrig er en originalfarge.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god respons gutter!

 

blir nok old school stil jah, men på en annen side så er det ingen andre som har polizei eller taxi jetta :P

 

Sitter å tenker på felger, er kansje litt tidlig å tenke på men. hva tror dere om ats cup eller noen tøffe bbs felger?

 

men får legge meg, har lossa i hele natt. vist det er opplett når jeg vokner reiser jeg rett ut å jobber med bilen!

Jetta Einser 16V kr

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at du er trøtt. samme melding 4 ganger;)

ang felg så er ats cup fint på old school.

bbs er fint men EG begynner å bli lei dei felga. alle vil ha dei, og mange har dei.

eg ville feks vurdert RSL cult.

rsl_cult14.jpg

 

eller ronal R10 turbo

ronal_r10turbo.jpg

 

sjekk på http://www.dubmeister.co.uk for priser og fleire felger.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har handla nytt tanklokk, vet ikke om dette tanklokket passer helt til den stilen jeg har tenkt å bygge bilen min. men tror det vil se bra ut fordi.

 

5.jpg

også fått slipe\sandblåse bakstillinga

framme

4.jpg

 

bak

2.jpg

 

det er fortsatt noen små detaljer som stå igjen jeg må sandblåse på bakstillinga, men det får jeg ta i helga..

som dere ser har ikke jeg slipt ned trommlende, det fordi jeg skal bygge om til skive bak.

 

legger ut et mindre spennende bilde, av utstyret jeg bruker til dette.

1.jpg

 

- vinkelsliper

- kompressord\sanblåsing pistol

- rødsprit for å vaske

 

også etter på peiser jeg på rustkiller

3.jpg

 

denne bøtta betalte jeg fan sprette meg 375,- 0.7l, er det virkelig så sprøe priser på disse?

Jetta Einser 16V kr

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips 1. bruk isopropanol. en er blå og er betre enn rødsprit, fordi isopropanol inneholder ikkje fett.

tips 2. du kan bruke zinkgrunning og arcanol på for og bakstilling, litt billigare;)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips 1: hvor får man kjøpt dette, biltema?

tips 2: skal ha på zink også jah..

 

har foresten bestillt foringer i dag, både framme\bake\motor +++.

jeg husker ikke hva dem het nå i farten, bestillte fra usa. dem er foresten rød, er vel en del folk som har dem fortiden.

 

endte på en 1500,- med frak\ moms å det derre der.

 

skal se om jeg hadde noen bilder av dem..

Jetta Einser 16V kr

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du før kjøpt det der du kjøpte rødspriten. står mestsannsynlig vedsida av. den er i lik beholder bare den er blå. det er egentlig rein spylervæske så du kan bruke den til det og. og skader ikkje lakk.

 

er det prothane foringer fra wrd du kjøpt foringer fra??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår