300ZX Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Noen som kan hjelpe meg med en fargekode??? Det er snakk om fargen "midnight purple" som kom på Nissan skyline. Men den kom i flere forskjellige nyanser, så er det noen som har bilder av de forskjellige og i tilleg har fargekoden på dem?? Mvh Simon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Når der er forskjellige nyanser på en farge, så er alle på samme fargekode, men med en tilleggsbokstav for å vise hvilken vei nyansen går, mørkere,lysere, grønnere osv. men det står kun på dei kodene som lakkverkstedene har, står ikke på bilen. Og hvor mange nyanser en farge har varierer mellom dei forskjellige lakk merkene. Så du må nok innom et lakkverksted eller en lakk leverandør får å se dei forskjellige nyansene i et fargekart.Heller ingen vits i å se nyansene på bilder siden fargegjengivningen da blir feil, pga forskjellige innstillinger på fotoapparat, skjermer osv. For at det skal være 100% nøyaktigt, må du se en lakkert prøve utendørs i normalt dagslys Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnivar88 Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 et lakkverksted kan vel si sånn ca: vilken farge du skal ha vis du har med et bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 et lakkverksted kan vel si sånn ca: vilken farge du skal ha vis du har med et bilde? Ja dei kan si hvilken farge det er, men ikke hvilken nyanse der er utifra et bilde Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E_man Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 d går ikke an å blande fargen hos et lakkverksted eller hos en lakklaverandør. forsket mye på den fargen en stund for noen måndeder siden. men den kan kun bestilles gjennom Du Pont om jeg husker rett. koster rundt 8000kr litern. husker ikke helt, men mener den fargen er en 3-sjiktsfarge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Takk for informasjonen, men hvis det koster 8000,- for en liter så driter jeg i det tror jeg, Fins da andre fine farger å:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg