Gå til innhold

MAzda rx-7 92mod.FD3s type R Batharst?

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Hva betyer egentlig Type R batharst paa denne bilen? noen som vet..

 

Og til dere som har kjopt RX-7 paa det japanske markedet ,har dere kjopt de som Grade 4 eller under? alce R eller R1 eller 3,5 3 osv.....

 

 

Noen som kan svare meg paa hva de kan godkjenne paa BT?

Er det ett must at bilen maa ha CATalysator...

Godkjenner de dem med styling... senket osv...?

 

Hva med boost controller filter ,ny eller storre intercoller osv..?

 

Naar det gjelder engangsavgiften,tar de kun og regner den ut pa grunnlag av hva som staar i papirene fra Japan om HK,vekt,cc,mod osv... eller vil de sette bilen paa dyno PAA BT?

 

 

Ser det er mange som selger RX-7 paa finn.no og Autodb,men der ser ut til at ingen kjoper de? er de for dyre satt opp eller? er de overpriset?

 

Vil folk kjope bilen helst orginale eller trimmet?

Til dere som har importert fra japan eller USA,har dere tatt de med baat til england saa til norge eller tyskland norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyer egentlig Type R batharst paa denne bilen? noen som vet..

 

Og til dere som har kjopt RX-7 paa det japanske markedet ,har dere kjopt de som Grade 4 eller under? alce R eller R1 eller 3,5 3 osv.....

 

 

Noen som kan svare meg paa hva de kan godkjenne paa BT?

Er det ett must at bilen maa ha CATalysator...

Godkjenner de dem med styling... senket osv...?

 

Hva med boost controller filter ,ny eller storre intercoller osv..?

 

Naar det gjelder engangsavgiften,tar de kun og regner den ut pa grunnlag av hva som staar i papirene fra Japan om HK,vekt,cc,mod osv... eller vil de sette bilen paa dyno PAA BT?

 

 

Ser det er mange som selger RX-7 paa finn.no og Autodb,men der ser ut til at ingen kjoper de? er de for dyre satt opp eller? er de overpriset?

 

Vil folk kjope bilen helst orginale eller trimmet?

Til dere som har importert fra japan eller USA,har dere tatt de med baat til england saa til norge eller tyskland norge?

 

 

Fyfaen har aldri sett noe mere lattis ahhaaha.Regner med at du kommer til å bli haglet ned med masse lattis svar. Jeg kårer deg til Bilforumets dummeste person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen har aldri sett noe mere lattis ahhaaha.Regner med at du kommer til å bli haglet ned med masse lattis svar. Jeg kårer deg til Bilforumets dummeste person!

Hvorfor det? Finnest ingen dumme spørsmål, bare dumme svar! (Som i ditt tilfelle her, idiot.)

 

Kan desverre ikke svare deg på dette spørsmålet om RX-7..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min ikke helt 100% pålitelige kilde så er dette forskjellene på en Type R Bathurst og en Type RZ :

 

Interior dimensions (LxWxH), mm : 1415 x 1425 x 1025 vs 860 x 1425 x 1025

Curb vehicle weight, kg : 1260 vs 1250

Seating capacity, persons: 4 vs 2

Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km : 13.6 vs 14.2

Tires size, front : 225/50R16 92V vs 235/45ZR17

Tires size rear : 225/50R16 92v vs 255/40ZR17

Aluminium wheel : 16inch standard vs 17 inch standard

 

Air Condition er standar på en Brathurst (dog manuell en) mens en RZ ikke har. RZ`en har/hadde skinnratt mens Brathurst var dette valgmulighet ved kjøp. Brathursten skal også hære til å ha 3-punktseler bak mens RZ`en ikke hører til å ha.

 

Som sagt så ikke ta dette helt 100% men jeg tror det skal stemme rimelig greit.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel ved import så følger det med ett slags skjema der allt bulker og riper er oppført og hver enkelt ting har forskjellige grader. Det som jeg vil anbefale vist du skal importere fra Japan er å gå via en norsk importør. Selv brukte jeg http://www.need4speed.no og er kjempeførnøyd med servicen jeg fikk der. De kan ordne alt av papirer for deg så trenger du ikke tenke på å ordne godkjennigen selv.

 

Skal du importere selv så synes jeg at du aldri bør bruke mere penger enn du selv har råd til å tape. Finnest alltid en sjangs for å bli lurt. Da synes jeg det heller er bedre å ha en norsk importør å kunne forholde seg til (forbrukerrettigheter). Da får du også hjelp til hva alle tingene betyr (som f.eks "Grade" o.l.)

 

Jeg ville anbefalt å ikke ta en som er "strøken" men heller se etter en med kanskje en parkeringsbulk eller 2. Det viktigste er heller at du får en som er i teknisk god stand. Akkuratt det kosmetiske er noe av det letteste å få fikset. Samt en overhaling av motoren med en gang du får den er ikke å forrakte ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel da mye bedre om du heller kommer rett info da? Jeg baserer iallefall mine utsags på egne erfaringer som jeg har gjort med importen av egen bil (selv om jeg ikke importerte selv men hadde tett kontakt med importøren og daglige samtaler).

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan svare på noen av spørsmålene.

 

Ja du må ha catalysator!

 

Tror ikke BT kommer til å bli utenvidere begeistret for værken boostcontroller,intercooler,senking eller noen slags form for styling!

 

Kan ikke drømme om at de måler effekten din med bremsebenk, tror ikke de har det engang, iallefall ikke her i Bodø.

 

Men en annen ting er at hvis BT ser at det er mye småmods nedi motoren så vil de fort bli mistenksomme.

 

Når jeg var der var de ikke særlig glad for noen ting egentlig, tilogmed mazdaspeed fronten min pirket de på!

 

Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt en mest mulig orginal RX7 for å få minst mulig stress!

 

mvh justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ingen Mazda ekspert, men kan kanskje hjelpe litt.

 

Bathurst er en meget kjent Australsk racerbane på Mount Panorama. På tidlig nittitall var japanske biler nesten uslåelige her. Det gikk faktisk så langt at Nissan Skyline ble forbudt da den vant ALT av løp i Australia. Regner derfor med at en RX7 Bathurst edition er en mer racing orientert modell, men alt dette viste du sikkert.

 

Når det gjelder salg av RX7 har jeg en kompis som skal selge en i Trondheim. Husker ikke specs etc, men han er nettopp ferdig med enn total renovering av bilen med nye rotorhus mm. Bilen er helt standard, og ser meget pen ut. Bilen var på fremsiden av motorbørsen (tror jeg) for to-tre uker siden.

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan ikke drømme om at de måler effekten din med bremsebenk, tror ikke de har det engang, iallefall ikke her i Bodø.

 

 

mvh justin

 

 

Ånei!!!!!!!!!!!

 

Kansje ikke BT,men jeg ble beorderet til å ta effekt test av Tollvesenet

når jeg kom for å skulle momse bilen etter import.

Di svina hadde ingen grunn til det.:ex_machin di var ikke engang med ut for å se på bilen.

NAF utfører en sånn test for kr 1200 for ikke medlem.

Jeg tok den testen i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!!!!!!!!!!!

 

Kansje ikke BT,men jeg ble beorderet til å ta effekt test av Tollvesenet

når jeg kom for å skulle momse bilen etter import.

Di svina hadde ingen grunn til det.:ex_machin di var ikke engang med ut for å se på bilen.

NAF utfører en sånn test for kr 1200 for ikke medlem.

Jeg tok den testen i går..

 

Javell, hvor tar de bremsetest for 1200 kroner?

 

Jeg vil iallefall dra dit for å få bremset bilen min når den er ferdig!:D

 

Hørtes billig ut spør du meg:)

 

justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår