Gå til innhold

Trenger hjelp til å identifisere en carter forgasser.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har akkurat handlet meg en '85 Camaro, som jeg prøver å finne ut av hvordan er satt opp, og skulle gjerne visst hva slags gasser det faktisk sitter der

 

gasseren er en 4-porter carter AFB competition series.

serienummer #9756 S 2865 nummer på toppplate: 8867

 

har lett endel på nett, men klarer ikke en gang å finne en offisiell nettside for carter, og enda mindre info.

 

noen som vet noe mere om disse gasserene?

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#9756 betyr at det er en 750cfm beregnet for Chrysler, om jeg husker Carters nummerering riktig. Med beregnet for Chrysler menes at den har tilkoblingsmulighet for kickdown/modulatorstaget som disse bilene bruker. Ikke noe ulempe for bruk i Chevrolet. Hadde nummeret sluttet med 7, ville det betydd Ford.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOWTIE: takker. der var det mye bra info...

 

spesielt fint med delenummer på electric choke conversion kit.. er ikke noe styring til choken min nå, og jeg har ikke lyst til å montere en ekstra hendel i interiøret, hadde blitt vanskelig å få til pent.

 

men første ting på planen er å få denne motoren til å gå sånn høvelig rent.. nå ligger den på 500-ish rpm på idle, og er veldig ustabil.. kul lyd, men jeg ender opp med å miste vakuum på bremsekraftforsterkeren i såpass stor grad at det er et tidsspørsmål før jeg ikke får bremset på feil tidspunkt.. kan kanskje også være koblet til at gasseren i følge tabellen er litt for stor for motoren. (skal være en 350).. det kan vel også føre til redusert vakuum, hvis jeg ikke tenker helt galt. har ikke skrudd så mye motor, ennå. mistenker at jeg skal leke meg endel med denne.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår