Gå til innhold

kjøpe golf 2

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

jeg var nettopp å såg på en golf 2 1984 modell, å så lurer jeg på hva dere mener den er vert.

Er en gammeldame som har hatt den siden den var ny, kjørt bare 76000, servicehefte utfylt hos merkeverksted til 67000 (det var i 1999) bilen har hatt setetrekk siden den var ny, strøkne seter altså. Et dørtrekk mygla pga av vinduet hadde stått opent over en tid. Lakken er dårlig, klarlakken har flassa mange plasser, men ingen riper og bulker. Bilen er heller ikke rusta, bortimot 100% rustfri, var på EU-kontroll i går, fikk en 2'er feil, rusta hull i bærebroa framme (er det dyrt å skifte?) Motoren leker litt olje, men ser ut til å vere toppdekselpakninga som har sakt takk for seg. Alle dørpakninger og slikt såg helt nye ut. Er forresten en 1.3 liter motor ja.

For å ikke påvirke meningene deres, lar jeg vere å si hva dama ville ha for bilen.

Noen som vil komme med noen forslag hva de mener er rimelig å gi?

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står sikkert en eller annen plass her på førumet, men et det mye jobb å skifte til 1.8? eller det jeg egentlig lurer på, er det mindre arbeid å skifte til 1.8 enn til GTI ? men no skal det siest at jeg tror jeg ksl klare meg med 1.3 da, i alle fall i første omgang, skal vere all show no go:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilder av bilen da? Etter min mening så er den verdt rundt 8-10k. Så liten km-stand er ikke ofte å se på en 2'er Golf. Og ihvertfall ikke når den er garantert.

 

Når det er en 1.3 så er dette det "kjipeste" utgangspunkter for ombygging videre, da 1.3 litern har andre motorfester enn 1.6 og 1.8 visstnok. Så skal du bytte motor så kan du gå for GTi/GTi 16v/G60 med en gang siden du må bytte motorfester og ledningsnett. Eller du kan sleppe nedi en VR6 først som sist:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde forresten ikke noe bilde, men alt var helt originalt å gråaktig plast ol. slik det blir på gamle biler, ikke en rustflekk å se på utsiden og under, bagasjerommet var helt fritt, såg en lakkboble ved batteriet det var alt, hjulbuene var helt rustfrie, var overraskende at det ikke ver noe å se på en så gammel bil, men hadde ikke blitt kjørt vinterstid siden 1990 da:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår