Gå til innhold

"Kengurubensin" 740 GLE

Ranger emnet


Jalle

Anbefalte innlegg

Har et irriterende problem med 740en!!

Ved sammenhengende langkjøring (over 7-10mil) Så nykker det ved pådrag.

Problemet begynner i oppoverbakker og ved maks pådrag.

Ved vanlig "rikkekjøring" merker jeg aldri noe til dette.

Jeg har skiftet plugger og bensinfilter nettopp og en dårlig plugghette, trodde problemet kanskje var borte, men neida!

Di gamle pluggene så normale ut, ikke sot. Bensinforbruket er normalt.

Har i helgen hatt meg en tur til sørlandet (bor i Sandnes) kjøreturen var på ca 20mil en vei. I slutten tok det helt av med kengurubensinen..

En annen ting jeg merket meg var at når jeg triller og legger giret i fri og ruser motoren fungerer den helt som den skal!

 

Har noen erfaring med liknende problem?? Råd og tips??

Motor: B230E, 320'000km.

Tingen er at bilen har ingen fremtid men det er en god bruksbil, ønsker derfor ikke å sette i gang med noen "dyre" reprasjoner.

 

På forhånd takk! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Merkelig feil..

Sjekket fordelerlokk/rotor? Eller vakuumlekkasjer? Prøv å spray litt startgass rundt innsuget.. Hvis den ruser seg mye er det vakuumlekkasje..

 

Edit: Hvis det kommer lyder fra bensinpumpa, så kan det også være den..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den du mener er pumpa i tanken..

Det er hovedpumpa det er snakk om her.. Den ligger på venstre siden av bilen, rett under førerdøra. Kommer det lyder av den, så kan det være den som begynner å ta kveld..

 

Hvis det eventuelt er lyd, så kan du prøve å helle litt 2-taks olje i bensintanken, hvis lyden da forsvinner, så er det pumpa! :P

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører noen rangle lyder av og til når jeg kjører rolig og akselererer.. Føler det kommer fra mellomaksel (mellomlageret der ved krysset). Bilen har hatt en tendens til å spole ut noen slitte sommerdekk i det siste=)

Men kanskje det er pumpen? Gidder ikke helt gjøre noe før det er skikkelig alvorlig eller at bilen står.. heh. Merkelig at den klikker først etter en langtur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pumpen, så hører du en lyd som går i ett.. Sånn kjempelys "durelyd".. Piping eventuelt :P Vanskelig å forklare den lyden..

 

Men sant som Red Devil Volvo sier, hvis den pumpa i tanken er gåen, blir det også lyd av hovedpumpa.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår