Gå til innhold

Hva skal jeg titte etter ved kjøp av en MX5?

Ranger emnet


Mirus

Anbefalte innlegg

Ingenting å være redd for der nei. Stabil fyr som forteller hva han ser. Stusser ikke på å kjøpe bil av han. Billig er han også. Se på GT-4 prisene hans også du. Er nok ingen som kan konkurere med dem.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på BRG vs resten av mx5'ene er forholdsvis uforsvarlig.

 

Det ble i usa kun solgt 4000 stk, mens i resten av verden var det ikke noe stort problem å få "specca" opp en BRG med beige interiør og BRG fargen.

 

Diffen på disse bilene er en småsliten viscios sak som mazda byttet ut i uh 94+ mener jeg å huske, med en torsen diff som er betydlig mer holdbar.

 

Nå har det ikke så mye å si da man kan hente deler fra en 94+ og putte inn bak der, bare sørge for å få med alt.

 

Om du kjøper 92+ så slipper du hele problemet med veiva, det har noe å gjøre med at den er "kort" på 91 og nedover.

 

Ellers har miata.net en finfin kjøpsguide du burde lese.

 

Greddy turbo kittene er litt "så som så", men de er en grei begynelse har jeg hørt. Må koste på dem litt før de virkelig "smeller" ;).

 

http://www.flyinmiata.com har et kit til NA bilene (som i "mk1") som koster rundt $4000, men kommer med helt ny ECU og fin intercooler.

 

Har gått med tanker om en mx5 selv, dog det blir nok ikke på en liten stund enda grunnet penger ;). Det jeg derimot har gjort er å sette meg forholdsvis grundig inn i bilene, forumene og alt man får til bilene i etter tid (ja, det er sinnsvake mengder).

 

Om / når jeg skal ha en mx5 blir det en '92+ som kom til norge før 1.1.96.. garantert.

 

BAre si fra om du lurer på noe og ikke gå helt amokk over at det er en "BRG". Du kan få ALT som eventuelt er på bilen over på en annen og farger kan alltids ordnes i ettertid. Motorene kan importeres billig og en 1.8 motor vil "skli rett inn" (veldig lite som egentlig må gjøres). Bremsene fra 94+ som er større vil også skli rett inn, dog du må snu brakettene til caliperene slik at du bruker høyre brakket på venstre side og visa versa.

 

Uansett; jeg hadde ikke kjøpt en BRG fordi det var en BRG sak. Hadde heller prøvd å finne en bil i god teknisk stand med sliten lakk (hvit har en tendens til å flakke) og stygge stoffseter og gitt faen i alt av utstyr da det enkelt kan skli på plass og kjøpes billig brukt i god stand.

 

Husk at det er laget godt over 600.000 mx5'er, deler er ikke akkurat noe problem.

 

Hva skal man uansett med air condition i en roadster :rolleyes:.

 

Diffsperra er som sagt ikke akkurat holdbar og om oljen ikke byttes blir den som en åpen diff (standard) og derfor ikke stort mer enn noe som drar prisen opp.

 

Kan forøvrig godt hende det var limited edition BRG's i sveits også, men du kunne som sagt få BRG fargen og alt utstyret som standard andre steder.

 

Skulle jeg kjøpt etter farge hadde det blitt en gul en fra 92 da dette er en ganske sjelden farge som ser fin ut. Den lyseblå er ikke helt feil den heller, serlig siden "alle" har rød mx5 ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår