Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet


Poolish

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag fortsatte arbeidet. fikk freset spor i den andre delen av gulvet.

 

Bilde070.jpg

Bilde073.jpg

 

etterpå så begynnte arbeidet med å ferdigstille den ene delen av gulvet.

 

Bilde074.jpg

Bilde075.jpg

 

Ferdigt resultat.

 

Bilde081.jpg

Bilde079.jpg

Bilde083.jpg

Bilde082.jpg

Bilde084.jpg

Bilde080.jpg

 

Skulle egentligt tatt andre delen også nå, men gikk helt tom for lim :confused:

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Ble ganske fornøyd selv også. skulle gjerne blitt ferdig med den siste delen også i dag, men litt vanskeligt uten lim :(

 

Får prøve å få tak i noe på mandag. Noen som vet hvilke butkker som har lim som egner seg bra til dette? Det er jo mange nettbutikker som har, men tar jo litt lenger tid å få det da.

 

Nå har jeg brukt Comet spraylim fra ljudia. Har funka veldigt bra den. Har brukt den til mye lignendes ting før også.

 

1596.jpg

¨

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å få tak i noe på mandag. Noen som vet hvilke butkker som har lim som egner seg bra til dette? Det er jo mange nettbutikker som har, men tar jo litt lenger tid å få det da.

 

om du bare skal trekke en rett flate, funker trelimet til biltema ypperlig.. alltid pleid å bruke det til basskasser og slikt som har rette flater, det detter ikke av med det første:)

men om du skal trekke vinkler og buer, så må du til med kontaktlim av noe slag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på haraldsen i drammen har de alle typer spraylim, bare si hva du skal lime så finner de det som er best. det var det jeg brukte og det sitter som fjell..

men nå kan det jo hende du bor i indre gulsvik eller no??

 

Ikke akuratt indre gulsvik, men nermere stavanger. Så Drammen blir en lang tur for litt lim ;)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema trelim står det vell noe av i hylla her alerede sammen med endel andre typer trelim, men ville helst hatt noe lignendes denne spraylimen jeg har brukt. Denne får etter bare et par min ei veldigt seig og klisite overflate som gjør at teppet holder veldigt godt med en gang du tar det på.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema trelim står det vell noe av i hylla her alerede sammen med endel andre typer trelim, men ville helst hatt noe lignendes denne spraylimen jeg har brukt. Denne får etter bare et par min ei veldigt seig og klisite overflate som gjør at teppet holder veldigt godt med en gang du tar det på.

 

jada, det er kontaktlim av noe slag.. og er jo beregnet for dette. MEN biltemas trelim holder bedre når det først har tørket:)

 

biltema har vel for såvidt spraylim å, men aldri prøvd det. har vel vært noe suspekt til hvor godt det holder. selv bruker jeg installbay sitt.

men gå for trelimet du, om du ikke klarer vente til mandag da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gjort noe i morgen uansett. Kommer folk her på middag da. så får se hva det blir til på mandag. Har bestillt mer av den limen jeg brukte også. så kansje jeg bare venter til den kommer hvis det ikke tar for lang tid.

 

Uansett hvilken lim jeg bruker så vil det henge ganske godt. I tileg til limen har jeg også stifftet det fast på sidene. så det ska l ikke komme noen vei.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har fått gulvet bra på plass selv også ser jeg :)

 

Fant ut nå at jeg har gjort en liten feil :hvaskjera gikk litt fort i begynnelsen når jeg skulle måle opp å kutte ut platene. så jeg tenkte bare på å få utnyttet platene best muligt. så gikk helt ut på kanten på ene så den ble endel støre en andre delen. Men det jeg hadde helt glemt var at begge delene måtte vær nesten like store for at teppe jeg bruker skulle passe på bredden.

 

Så nå passet det fint på den første minste delen, men på den store som er igjen. så blir teppet noe cm for lite. så må ha en liten skjøt. Det som er farget rødt på bilde blir ca så mye som må skjøtes.

 

skjt.jpg

 

Tror jeg venter på spraylimen jeg har bestillt, før jeg legger på teppet. vil ikke risikere at det skal løsne i skjøten. Så er best å bruke god lim :)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget et bilde av sånn jeg har tenkt å ha subbene, forsterkerene, delefilter, batteri og lader.

 

Kassene til subbene helt bakerst. så ha ei plate framforbi der igjen med forsterkere og delefilter på.

 

bagasjerom-1.jpg

 

Tenkte å ha det på skrå sånn som bildet viser.

 

frasiden.jpg

 

Så under plata hvor forsterkerene og delefilter er montert. tenkte jeg å ha batteri og batterilader. så ha alle sikringsholdere og koblingsbokser sjult under der. så trekke strømkablene opp gjenno plata (borre hull ved hver forsterker). tenkte også å kansje feste plata med hengsler oppe på subbkassen. så ha "feste" nede som holdlder plata på plass, men som kan løsnes hvis jeg skal komme til batteriet, og det andre som er montert under.

 

så var tanken også å få lagt opp en defa hurtigkobbling til batteriladeren. som blir strukken fram i bilen hvor du har kontakkt til kupevarmer.

 

Noen som har noen tanker om hvordan dette vil bli? Kansje noe du ville endret på? kom med forslag :)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid kjekt å ha muligheten til å komme til "over alt" når en er ferdig med å bygge.

Husk at laderen din, mest sannsynlig, vil trenge sirkulasjon av luften. Enkelte batteriladere har jo en tendens til å bli noe varme.

 

Personlig ville jeg ikke ha trukket den nederste platen, slik som du gjorde. Den pleier jeg å bruke som base og alt jeg bygger blir målt utifra den. Jeg går ut ifra at det er den platen batteriet og laderen står på?

Den platen blir vel heller ikke synlig og da er det ikke nødvendig å trekke den... eller hva?

Jeg går også ut ifra at du skal lage beskyttelse over forsterkerne dine?

Glasshyller (herdet glass) fra IKEA er meget fine til slikt.

 

Jeg holder på med noe nytt som du kanskje kan være intressert i.

Vil ikke ta det her på forumet ennå! Ring meg eller send meg en mail så skal jeg fortelle deg om det.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nokk bli sjult mesteparten av plata ja, men enkelte deler vil kansje bli litt synligt. ikke noe særligt med arbeid å trekke den heller. så like greit å gjøre det syns jeg :m'm:

 

Når det gjelder beskytelse over forsterkerene . Så hadde jeg tenkt å ha det uten noe over. De vil ligge ganske beskyttet og bagasjerommet skal ikke brukes til noe annet en anlegget. tenkte dem kunne ligge helt åpent så de får mer luft og ikke ligger så innestengt. Har også veldigt mye plexi ståendes her. så kan jo bruke det også hvis jeg bestemmer meg for å ha noe over.

 

Det siste kan vi jo ta en gang du er på msn :thumb

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår