Gå til innhold

Hyundai Coupe 1,6 FX - motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • 2 years later...

Hei

Jeg har en 2003 FX motor som er trimmet. Har byttet til 2,7lV6 så jeg selger min 1,6l med headers Crower i USA har laget kammene, høvla max Porta og polert. To topper medfølger, Har girkasse overføringer og alt som må til. Angrer egentlig for dette motorskiftet. 1,6literen kan man få mye hk ut av

 

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter ny bil og må si at jeg har forelska meg i den lille rakkeren! (2003 mod)

 

Men er det noe å gjøre med motoren på 1.6'n for å få litt mer futt ? 105HK på en sånn bil er litt trist synes jeg, men det er jo omtrent de eneste som er mulig å få tak i :( Ihvertfall til under 200k

 

Den er lett å trimme men det koster. Det blir en sinna turtallsmotor. Fordelen er at det er en sabla god motor så du kan gjøre ganske mye med den. Jeg har en trimmet 1,6l pluss en del utstyr du kan få kjøpt

 

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hei

Jeg har en 2003 FX motor som er trimmet. Har byttet til 2,7lV6 så jeg selger min 1,6l med headers Crower i USA har laget kammene, høvla max Porta og polert. To topper medfølger, Har girkasse overføringer og alt som må til. Angrer egentlig for dette motorskiftet. 1,6literen kan man få mye hk ut av

 

Roger

 

har du fått dette godkjent?? altså motorbyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei jeg lurer på om noen av dere kjenner noen som trenger en 1,6 liter motor og en girkasse med på kjøpe til 20 000kr!! det er en 1,6 liter FX og 2003 modell. Motoren har ikke gått lenger enn 85 000km og er rimelig ny! Har også flere ting til den alt skal selges i deler! vis ikke noen ønsker å kjøpe hele bilen for 50 000kr og rette opp panser og døra.

Har nye vinter dekk på felg også som er orginale! har alle deler til den! Ring meg på 91345663 om dere har flere spørsmål til hva jeg har og ikke! ;)

 

Eller på mail Aleksander_kvaerner@hotmail.no

Endret av 16coupe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Er på jakt etter ny bil og må si at jeg har forelska meg i den lille rakkeren! (2003 mod)

 

Men er det noe å gjøre med motoren på 1.6'n for å få litt mer futt ? 105HK på en sånn bil er litt trist synes jeg, men det er jo omtrent de eneste som er mulig å få tak i :( Ihvertfall til under 200k

 

Hei

 

Dama har akkurat kjøpt seg 2002modell 1,6l. Har fått godkjent motorbytte til 2,0l i den. Tenker å sette inn motor fra RD1, altså Beta 1 motoren i såfall.

 

Hvis ikke du vil gå så drastisk til verks så er det vel de standar tingene for å lure ut litt mer futt:

 

- sport luftfilter

- headers, sport-cat og hi-flow eksos

- lav-vekts remhjul

- nye kamakslinger

- ny motorstyring

 

to sistnevnte koster gjerne litt

Endret av Nesquick

HYUNDAI FORUM: www.hyundai.norwegianforum.net

 

Hyundai Tiburon RD 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår