Gå til innhold

Fare for at vi ikke får Gatebil Rudskogen neste år

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Originally posted by bidz

Skjønner det godt jeg, at folk som er på jobb blir ganske irritert på for det meste enten fulle ungdommer som vandrer i veibanen eller parkerer så mange biler at det omtrent blokkerer hele veibanen. Det er jo igrunn ikke Gatebil-arrangørene sitt problem, det er jo heller de som er ansvarlig for banen (rudskogen eierne eller whatever) som burde tenke litt og sette opp no ordentlig parkeringsmuligheter.

 

Det er jeg ikke helt enig i at det ikke er deres problem....

er de som selger billetter til flere enn de har parkeringsplass til..

Men som noen sier,det er kun 2 ganger i året dette problemet oppstår så at eierene av rudskogen skal punge ut er tvilsomt...de tjener ikke noe på det... evt så må Gatebil true med å flytte arrangementet men det er vel heller lite trolig at skjer

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da får de fikse flere tiltak da vettø, og flere treff, slik at det kanskje ikke kommer så mange på 1 gang. men hvis de tar fra oss treffa som vi har 1 fåtall ganger i året da blire protestering for hele tanken!!!!

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Tror nok ikke det blir noen utbygging av parkieringsplass nei...

På rudskogen er det skjelden samlet mer enn 200 personer under de fleste arrangementer.... Er bare under gatebil problemet oppstår, og det er jo bare 2 ganger i året....

Eierne av banen holder godt på pengesekken sin visstnok, har jo ikke blitt oppgradert så mye der i det siste. De måtte i tilfelle tatt seg klekkelig betalt av gatebil for å få finansene i orden til utbygging av parkeringsplasser.

 

Men har ikke gatebil-gutta snart cash nok til å bygge sin egen "lekegrind"? En skikkelig publikumsvennlig bane i nærheten av gardermoen ville vel vært noe? I forbindelse med ringbanen kanskje?

 

-Tilgjengeligheten via norges beste motorvei sørger for trafikkavviklingen

-Underlaget er sand, billigste sted å bygge på med andre ord

-Støy er ikke noe problem, det er de blitt vant til der oppe... ;)

 

Og det er nærme der jeg bor! :D

 

WORD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daihard

 

WORD!

Planene om en racingbane på G-moen har eksistert lenge, og fikk vel ny fart etter at Hellerstad Motorstadion på Dal ble vedtatt stengt pga boligbygging! Jeg har sett enn skisse over hvordan anlegget var tiltenkt men jeg husker ikke hvor! Uansett, bedre sted finnes ikke. Man kommer inn under støysonen til flyplassen, det er kort vei for en veldig stor del av norges befolkning, området byr ikke på for store terrengmessige utfordringer o.s.v! Lurer på om noen fra området der vet mer om hvordan det går med planleggingen?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir en dialog mellom Gatebil, Rudskogen og lensmannen før neste gang, så det blir flere treff!

Den praten kan kanskje alle parter ha godt av.

 

Rykter sier at planene for den nye Vålerbanen er i rute, selv om det er mange skjær i sjøen før byggetillatelsen evt. er på plass!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

 

Ingenting har skjedd i utviklingsfasen i allefall.

 

joda...

 

men i første omgang blir det nok bare bilcross og motorcross bane der, men blir de enige med feks Mathisen en gang i laaang fremtid så kan det bli skikkelig bane for det meste her oppe...

 

blir spennende å se

King

Of

StreetRacing

 

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert litt fra Gatebil.no

 

 

Over 17.000 mennesker kom på Rudskogen 12-13 juli. Kapasiteten ble helt sprengt, med tanke på hva senteret er beregnet for. Det kom også mange flere enn vi hadde regnet med, og de brukte større plass grunnet mange busser, campingvogner og store telt. Vi måtte omorganisere mye av vaktholde inne på baneområdet, for å prøve å løse problemene ute ved veien. Vi beklager også at vi hadde for lite toaletter, for få dusjer, lang kø ved kiosker, samt mye kø for å komme ut fra området på lørdag.

 

Ønsker tips.

Vi i Gatebil tar mer en gjerne i mot kritikk samt konkrete og konstruktive forslag til forbedringer. En ting vi allerede har vurdert, er å flytte juli-treffet til Vålerbanen, og heller kjøre Rudskogen i mai.

 

 

Så kan se ut som om det blir på Våler neste år i juli. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så dårlig med parkering på Rudskogen, er det jo sinnsykt dårlig at folk kommer alene i bilen. Så flere eksempler på dette i helga..... Jeg slapp unna all køen siden jeg kom veldig tidlig og dro veldig sent. På søndag var det jo ikke kø i det hele tatt når banekjøringen var ferdig klokka seks. Helt folketomt nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er at de aldri lærer på rudskogen..ta et regnestykke.. det koster ca 25000-30000 å leie banen pr. dag, hva betalte vi for å komme inn? så penga står det ikke på..spør du meg så er det masse parkerings-potensiale, er jo jorder flere steder rundt i området. bor selv ca 1 time unna, og er ikke i tvil om følgende :

 

gi en bonde 10000kr for å leie jordet hans i tre dager, da får man nok av plass..

en bonde med ca 200mål dyrka mark, sitter igjen med ca 8000, når han har levert kornet (iallefall her på østlandet).. så klart han leier ut da..

få flere parkeringsvakter, slik at man får bedre flyt.

ikke ha parkering på et sted, spre det utover flere steder

 

når det gjelder kiosk, må det jo ligge et kjempe potensiale her, tenk hvor mye mer de hadde tjent på å ha flere matsteder,med flere folk..og vi hadde fått mat raskere :D

 

men virker ikke som døm har fatta det..

kanskje sende en mail til dem..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår