Laaars Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Hva sier biltilsynet om strippa bil innvendig med kun monterte rally-seter, H-seler, veltebur og reservehjul... altså en "rallybil innvendig" ? Noen regler om dette? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Mener å huske noe om at du måtte omregistrere bilen da, lurte på å gjøre det samme engang, helt til en sa dette. Biltilsynet skal jo liksom være firkanta da! :fuckme2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Hvorfor i all verden må man omregsitrere den?? Men der har du jo Norges lover og regler om biler i et nøtteskall... :mad: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Er det bare 2 seter i stedet for 5, så må du jo naturligvis omregistrere bilen, da den ikke lengere kan transportere 5 personer på en trygg måte, men bare 2. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Jeg fikk beskjed av biltilsynet at så lenge man ikke skulle ha fler seter i bilen, så trenger man ikke omregistrere den. Bare å hive ut seter. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by LupoB0Y Jeg fikk beskjed av biltilsynet at så lenge man ikke skulle ha fler seter i bilen, så trenger man ikke omregistrere den. Bare å hive ut seter. Dette er ikke nødvendigvis riktig.. Prøv å gjøre det der i en minibuss du.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Jeg undersøkte dette med biltilsynet da jeg hadde tenkt å bygge anlegg i Fiestan. Jeg hadde tenkt å rive ut baksetet og lage to-seter. Svaret jeg fikk da var at jeg måtte registrere ned bilen til to-seter. Og når jeg lurte på hvorfor det var slik, fikk jeg en enkel beskjed: "Sånn er det bare!" Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Er ikke noe problem i en minibuss heller.Bare til å ta ut setene som er til overs og vise den hos tilsynet så de ser at setene er vekke.Du får da nytt vognkort med rett antall sitteplasser :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Kanskje man ikke vil innom Biltilsynet av andre årsaker;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 hehe Uansett, jeg synes dette høres litt merkelig ut.... Faren min har en Suzuki SJ410 eller 413. Den har ikke bakseter for ØYEBLIKKET, men den har hatt baksete, og han skal sette inn baksete nå... sånn har det vært i alle år (Han har hatt maaaange) Er det no spesielt da? "2 sitteplasser, men han ha 4" i vognkortet? :rolleyes: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vier Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by Viking067 Er ikke noe problem i en minibuss heller.Bare til å ta ut setene som er til overs og vise den hos tilsynet så de ser at setene er vekke.Du får da nytt vognkort med rett antall sitteplasser :-) Men så kommer tolleren og vil ha en neve penger...såsant det ikke er en gammel buss da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by Vier Men så kommer tolleren og vil ha en neve penger...såsant det ikke er en gammel buss da. Tolleren skal vel ikke ha penger fpr å fjerne seter vel??? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Det er vel ganske opplagt at man må omregistrere en bil som er regga for 5 hvis man tar ut baksete. Hvis ikke kunne du hatt 3 stk baki uten baksete lovlig.. Setter du i bur er dette ekstra viktig. Fordi at har du baksete i da, kan folk dunke hode i buret=ikke så bra. Jeg har snakka med biltilsynet om dette og det er ikke vrient. Bare sørg for at buret er lovlig osv. Hiver du i baksete viser du den bare igjen. Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by Brandtenborg Tolleren skal vel ikke ha penger fpr å fjerne seter vel??? Fra en minibus; jo. Ring tollkontoret å spør hvor latterlig mye de skal ha etter en slik liten operasjon. :rolleyes: Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vier Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by pIMp Det er vel ganske opplagt at man må omregistrere en bil som er regga for 5 hvis man tar ut baksete. Hvis ikke kunne du hatt 3 stk baki uten baksete lovlig.. Hva med flerbruksbiler da? Det er personbiler der kan du ta ut og sette inn seter som det passer deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg