Polo Classic Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Jeg har 300mm Raid ratt godgjent i min Polo G40, det samme har bruttern i sin Corrado G60. Hadde selv Momo Top Power i min første Polo. Det var det første jeg kjøpte til bilen. Betalte 1710,- for det i 1996 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Det jeg har hørt i alle år er at så lenge sakene er TUV godkjent så kan biltilsynet drite og dra med sine egene meninger. EKSEMPEL: Seidl sin bredda demo bil (rød audi a4 avant) ble tatt inn til norge, og den ble godkjent med felger som stakk så mye utenfor skjerm kanten at du kunne sette en røykpakke på de, og det var space'ere montert!!! Snuten klagde og biltilsynet klagde - men så ble den tyske TUV godkjenningen tatt frem - og da holdt alle kjeft, og den ble GODKJENT! Tror problemet heller er makt syke rasshøl rundt om kring på trafikkstasjoner som tror de bestemmer alt selv, som kanskje burde klages på til noen litt lengre opp i systemet? Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 ....meeeeeen: det skal være registrert i vognkortet. hjelper ikke vifte med tuv papirer når snuten stopper deg, hvis du ikke har registrert det først. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Originally posted by vagen Det jeg har hørt i alle år er at så lenge sakene er TUV godkjent så kan biltilsynet drite og dra med sine egene meninger. EKSEMPEL: Seidl sin bredda demo bil (rød audi a4 avant) ble tatt inn til norge, og den ble godkjent med felger som stakk så mye utenfor skjerm kanten at du kunne sette en røykpakke på de, og det var space'ere montert!!! Snuten klagde og biltilsynet klagde - men så ble den tyske TUV godkjenningen tatt frem - og da holdt alle kjeft, og den ble GODKJENT! Tror problemet heller er makt syke rasshøl rundt om kring på trafikkstasjoner som tror de bestemmer alt selv, som kanskje burde klages på til noen litt lengre opp i systemet? Kan bekrefte at den seidl bilen er godkjent som den står, akkurat som han sier med røykpakke tingen.. :P Og husk at det er staten det er snakk om her.. alltid mulig å klage på en avgjørelse til et høyere organ. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Originally posted by Laaars Hvordan er det med 13,7" ratt? (Momo millennium) Og hvor i huleste har du fått digitalspeedo'n fra? Original eller? Millennium er vel et av få MOMO som ikke er TUV godkjendt. Står ikke noe om dette i de norske brosjyrene, men så på en tysk en at det ikke kunne brukes i land med TUV plikt. Hadde et sånn i golf2`en min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 å ha et ratt som er mindre enn sidehøytalerne du har i døra di er jo BARE idiotisk! MEN DU ER JO ENDA DUMMERE SOM REISER TIL BILTILSYNET FOR EU GOKJENNING...... hvorfor løpe over piggtrå når du kan hoppe over gjerdet! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 et spm, til jonte: Da du kræsja... så mente du at hjulet subba i skjermen slik at det låste seg?.... cræp sier jeg bare,. på vei til jugo så røk rebound'en på demperne mine bak og bilen subba som faen i skjermen.. jeg har slitt vekk ca 0,2mm av dekket mitt på siden... hvorfor kjørte ikke jeg av veien?... dette skjedde trossalt i fart av 170++ i svinger ikke minst på autobahn.. lukte bare jævli svidd gummi og mye dekrester inne i eike hulla... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Originally posted by rdl et spm, til jonte: Da du kræsja... så mente du at hjulet subba i skjermen slik at det låste seg?.... cræp sier jeg bare,. på vei til jugo så røk rebound'en på demperne mine bak og bilen subba som faen i skjermen.. jeg har slitt vekk ca 0,2mm av dekket mitt på siden... hvorfor kjørte ikke jeg av veien?... dette skjedde trossalt i fart av 170++ i svinger ikke minst på autobahn.. lukte bare jævli svidd gummi og mye dekrester inne i eike hulla... Røk begge demperne dine bak samtidig? Og du kjørte vel ikke av veien fordi hjula ikke låste seg? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 nei jeg kjørte ikke av veien. pointet mitt er at det ikke går an å låse hjul ved at dem kommer i kontakt med skjermen.. væffal ikke så du letter ut i veikanten...! da skal du væffal ha OVER dimensjonerte dekk.. som f. å kjøre 285dekk på en golf... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 hvis folk kan noe som heter kjøretøyforsktiften så:D der står det feks at, TUV papirer vill ikke bli godtatt som gyldig dokumentasjon alle steder,de kan kreve papirer på skandinavisk,norsk dank og svensk. står å klart å tydelig at spacere IKKE er lov,så:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Originally posted by rdl nei jeg kjørte ikke av veien. pointet mitt er at det ikke går an å låse hjul ved at dem kommer i kontakt med skjermen.. væffal ikke så du letter ut i veikanten...! da skal du væffal ha OVER dimensjonerte dekk.. som f. å kjøre 285dekk på en golf... Mener BMW`r har en tendens til å låse bakhjulene pga senking og en ekstrem "camber".. Når de setter seg i svingene så subber hjuet oppi og det låser seg.. er visst en god del som har kjørt ut pga av dette.. blir som om noen drar på brekket omtrent :rolleyes: Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Originally posted by Walter_Melon Er du gal mann! Det rattet der er jo totalt umulig å styre med. En elg ut fra høyre og du vil være sjanseløs.. Nei fysj, få på det som fulgte med bilen du. ...Kremt..... Det stemmer vel ikke alltid akkurat... Jeg satte i 12" ratt i golfern min og trodde det samme som deg men jeg synes det ble veldig grei respons og grei svinging... MEN så kjørte jeg opelen til en kamerat av meg ( ZombiE) her i går og den har helt orginalt ratt som er stort som en lastebil;) og den hadde jeg jo nesten en halv runde på bare for en liten sving... Det var skikkelig snålt å kjøre med og tror ikke det er noe bedere når skogens konge plutselig spretter ut i veien :rolleyes: Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 RDL: Har du hørt om at folk blir stoppet i teknisk kontroll av biltilsynet før... Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 rart at jeg kjenner flere som har fått godkjent lignende ratt i både Golf og andre biler da....? Naboen har en 91 Golf GTI 8V, der 12" ratt, 9*16 borbet A og 60mm senkesett er skrevet i vognkortet.... Eneste biltilsynet klagde seg litt over når han skulle konvertere det tyske vognkortet til norsk, var at de gjerne ville se felgene på bilen først, før de skrev de i vognkortet... Men rattet??? Nada problem. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.