Gå til innhold

for/mot peugot

Ranger emnet


MaDDoG

Anbefalte innlegg

Lurer på for og mot komentar til Peugot (405 og 605)

Hvorfor er de ganske lavt prisa. Hørt det er fort noe tull med det elektriske på de, kan noen bekrefte dette? Gjerne erfaringer. Er det en greie biler eller er det noe man bør styre unna?

 

Håper på mange kloke svar ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 92' 405 GLX og jeg må ærlig innrømme at det er en solid bil! Min fikk MYE juling men den stoppet ikke ofte av den grunn.

Jeg hadde ikke noe tull med det elektriske anlegget mitt. Det som ble ødelagt på min kom av brutal behandling rett og slett, (bla. gearkasseras) men kjører du den pent slik som normale folk gjør så er det en bil som går og går uten noen problemer. Det knirker og knaker litt i interiøret og slikt, men det kan en leve med.

Har hørt at 92 modellen er det beste kjøpet med tanke på minst feil, da den er den siste produserte av den "gamle" typen av de. Den fikk en facelift i 93.

Med andre ord vil jeg mene dette er en knakende god bil du trygt kan kjøpe hvis du har en for hånden og om selvsagt har lyst på en.

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har litt erfaring med 605'en..

Hadde en 93 mod med tverrstilt V6'er på 3 liter.

Og den brant opp!!!

Har vært en del trøbbel med det elektriske på disse, generelt bensinmotorer, samt at drivstoffslangene ligger over eksosmanifold, og blir da morkne, og sprekker.

De var litt usikre på hva som hadde skjedd med min..

 

Var jeg deg ville jeg fått tak i en 2,5 turbo diesel, for

de går veldig godt.

er vel 150 hk orginalt, pluss at det er gode motorer.

Mulig den er litt vanskelig å få tak i, men da kan du jo gå på 2,1

literen, funker den og.. :)

 

Uansett, jeg har ikke vært borti noen bedre bil når det gjelder komfor, når man tar prisen i betraktning.

Generelt mye bil for penga..

 

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeghar selv en 405 GLX 93 mod.har ikke hatt noen problemer jeg nei,bare vanlige slitedeler som jeghar måttet bytte!men så har min bil trillet ganske mange kilometer og da.har ikke opplevd noen problemer med elektronikken i alle fall!synes bilen er sinnsykt god og kjøre og den er solid!har ikke klart og ødelegge den enda i alle fall!he he..

 

mamma og pappa har en 605 de har ikke klaget så veldig mye egentlig!de har hatt litt problemer med diverse elektronikk,men ikke noe som har vert kostbart og reparert! synes egentlig begge 2 er veldig gode og sterke biler. har ikke så veldig mye vondt og si om bilene jeg i alle fall! men så liker jeg peugeot veldig godt og da!

skal du ha 405 så bør du gå for GTX ikke så veldig dyr i forsikring og den er sinnsykt sprek,og så får du det som jeg savner da!skivebremser bak...

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iofs ikke si så mye om 405/605, men jeg har hatt en 306 i to år nå og den har vært stort sett problemfri.

 

Den var litt tungstartet (og ville ikke gå på tomgang) når den var kald i fjor vinter. Det krevde to verkstedsbesøk for å bli kvitt det, dessverre på merkeverksted der de setter bilen på avlesing av feilkoder (kr 900,-) for hver gang.

 

Det som ble skiftet var en vanntempsensor (400,-) noen desimeter vakuumslange og til slutt lambdasonden (1600,- og det er jo, eh, nok).

 

Moral: Undersøk hva som er galt hvis den oransje "check engine"-lampen lyser på bilen du er interessert i. Men det trenger ikke dreie seg om allverdens mye penger.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by D-1

skal du ha 405 så bør du gå for GTX ikke så veldig dyr i forsikring og den er sinnsykt sprek,og så får du det som jeg savner da!skivebremser bak...

 

Styr langt unna skivebremser bak, med mindre de er byttet fra før av!! Det som skjer der er at håndbrekksoverføringene i calipperne setter seg fast, og dermed setter også håndbrekkwirene seg fast. Dette gjør til slutt også at skivene blir rustne og du må skifte hele pakka bak der, og det koster masse penger, dessuten får man ikke uoriginale calippere bak til den, og originalt koster de flesk:eek:

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

 

Styr langt unna skivebremser bak, med mindre de er byttet fra før av!! Det som skjer der er at håndbrekksoverføringene i calipperne setter seg fast, og dermed setter også håndbrekkwirene seg fast. Dette gjør til slutt også at skivene blir rustne og du må skifte hele pakka bak der, og det koster masse penger, dessuten får man ikke uoriginale calippere bak til den, og originalt koster de flesk:eek:

 

True, true. Jeg måtte bytte kalipperen på ene siden bak på min. Men jeg hadde en GLX med skivebremser bak, noe jeg synes D-1 skulle ha hatt også.

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 405 GRi (91 mod)den er kjempe bra den.. ikke så moro om vinteren da men!! :(

 

topp-pakingen gikk for litt sia.. og termostaten måtte skiftes..

byttet vann-pumpe samtidig. fy f*** for en dritt jobb.. (å skifte vannpumpe altså.. )

hvis det finnes noen supertriks så mottas de med glede for motorfestet ved kam.hjulet måtte tas av, alle deksler og reimer.. så måtte vi heise opp motoren 10 cm og så skru noen mm på skruene på vannp etterhvert.. deretter kom den ut.. jippi..

88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd

75 Ford Escort MK2 RS2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har hatt problrmer med det elektriske, hva slags feil var det dere hadde, enkle eller kompliserte? alt ifra dynamo til dårlig kontakt i skiltlyset?

 

takker for alle svar hittil, dere gjør verden liten lettere å leve i ;) hoho

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

 

Styr langt unna skivebremser bak, med mindre de er byttet fra før av!!...................., dessuten får man ikke uoriginale calippere bak til den, og originalt koster de flesk:eek:

 

Får da uorginale calippere bak til 405 ned skivebremser

koster 882 pr side veiledende + evt 250 kr i pant.

Til biler med 4wd kr 974 pr side pluss 250 i pant.

Alle priser pluss mva.

Veit ikke hva de koster orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår