Sveina Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Deler ifra en større pumpe, evt. lastebil er jo å foretrekke! Tilleggssprut med diesel kan du i grunn glemme, like greit å gå for pumpeoppgradering med en gang. Vanninnsprøytning gir ikke direkte effekt, men det kjøler ned ic innvendig, trykkrør, forbrenningskammer og eksosen, i tillegg til at når det damper så ekspanderer vannet veldig, og du kan få en raskere spool-up på turboen. Dette disponerer ikke i mer effekt, men disponerer for å kunne justere opp enda mer siden du ikke får problemer med temperaturer lenger. Men vær obs på hydrolock av sylindre om det blir liggende mye vann inni der, i tillegg til at varmt og bart metall ruster VELDIG lett inni motoren.. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 oppgradering av pumpa ja.. hmm! tru jeg heller vil gå for ei større pumpe. Ta deler i fra evt en lastebil pumpe som Sveina sier! takk for tips! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Sett på ei dieselpumpe til! ;-) Leste litt om det i nye traktor-bladet! Det som er vanskelig er å få synkronisert pumpene likt...! Men ellers så var det visst bare å sette på t-stykker inn på de orginale dieselrørene...! Resultatet blir altså dobbelt så mye diesel.....! Mye brukt i traktorpulling...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Skifte ut elementene i pumpen til noe større er visst også en mulighet. Har en kamerat med en w123 300 tdt som fikk en på dokka (tror jeg) til å overhale og skifte ut elementene i dieselpumpa, så nå skulle den visst klare godt over 200hk...! Sikkert flere firmaer som driver med slik...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 må da gåen å få mekka tell to pumper! har ei liggende her og så! men bytte ut komponentan med noe fra liten lastebil er også mulig da! ere Kråbøl som har bytta ut komponentan sine? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 må da gåen å få mekka tell to pumper! har ei liggende her og så! men bytte ut komponentan med noe fra liten lastebil er også mulig da! ere Kråbøl som har bytta ut komponentan sine? Nei, vet ikke hva han har gjort. Går jo ann å høre på Fyksen da...! de har jo go greie på diesel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 jaja er fullt klar over hvordan en diesel motor fungerer du! ja,men da skjønner jeg ikke helt hvorfor du spør om tips/hjelp, og hvorfor du ikke skjønte det jeg påpekte selv....:pisser: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beerman Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=57271 her var det mere mas om vann insprøytning Siter http://www.tristania.com har du diesel bil? sjekk ut: http://www.chiptuning.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Juni 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2006 Pirium: skjønte tankegangen din..! men var bare det at jeg tenkte feil da det gjald innsprutspunktene på diesel pumpa.! Forseth: ja stikker nedom der å hører! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg