Gå til innhold

Tillegssprut på diesel..!

Ranger emnet


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

jeg tenkte litt på tillegssprut på min Golf Turbo Diesel fordi pumpa klarer ikke levere nok diesel i forhold til trykket jeg vil ha! vis jeg skrur opp diesel mengden på pumpa vil tomgangen bli alt for høy å bilen blir vond å få i gir!

 

så midt spr er: noen her som har gjort lignende? å vil det egentlig fungere med tillegsdyse etter turbo på en diesel bil? diesel trykket på den dysa bil da ikke bli mer en rundt vanlig bensins trykk da bensin pumpe vil bli brukt!

 

eller ha dyse før turbo for og få en veldig fin forstøving før sylinder! alle veit jo at diesel biler har veldig høyt trykk på diesel inn i forbrenningskammeret så jeg lurte på om tillegsprut vil hjelpe i det hele tatt! teoretisk sett skal det jo gjør det i og med at bilen for mer diesel blanda inn i lufta..

 

kunne vært arti å prøvd med en liten tillegssprut med bensin også!?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit det ikke, men har en mistanke om at du må bytte motor hvis du prøver med bensin insprøytning...

 

hvor mye effekt gir forresten vann insprøytning?

 

-kanskje det er bedre å spørre ett sted hvor det går i traktor pulling?

 

de gutta tar jo ut 2000-2500HK av motorer som originalt har 140-180HK

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det der er nok bare å glemme med en gang.. en dieselmotor drives av "selvantenning" av dieselen, skal prøve å forklare..

 

en dieselmotor har ikke noe tenningssystem. kompresjonen i en dieselmotor er så høy, at når dieselen sprøytes inn på slutten av kompresjonstakten, selvantenner den øyeblikkelig. om du kjører diesel inn med innsugslufta, vil motoren tenne så snart sylindertrykket er høyt nok til selvantennelse. dvs at dieselen tenner lenge før stempelet er på topp, og dette vil føre til at stempelet blir presset nedover FØR det har passert toppen, og begynt på arbeidstakten. det eneste du oppnår er å ødelegge/sprenge motoren din, om du prøver på det der. :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja greit nok at diesel blir antent før sylinder er på ØD.. så langt tenkte jeg aldri!hadde aldri giddi å lagt meg borti diesel motor vis jeg ikke hadde visst hvordan den fungerer..!

 

men da skulle jeg likt å visst hvor mye kompresjon f.eks race fuel (130 oktan) tåler for den selvanntenner!?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår