Laks1 Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 kommer an på foten din;P Min orginale 240 "b230k" bruker på en god dag 0,8 til 0,9 det er heilt greit på en så stor bil. Er det på bykjøring eller langkjøring? Har du TIC? Unnskyld dumme spm, kan faen ikke en drit.hmmmmmmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 K er en gassermotor uten turbo , den kjøringa der må være langkjøring... min K brukte mellom 0.9-9.0 på all kjøring! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Angående forbruk: Jeg har en 93-modell stasjonsvogn med B230F (skal være en fordel med tanke på forbruk) og automatgir (ulempe). Den bruker rundt 0,8-0,9 ved min vanlige kjøring. Under 0,8 forekommer på jevn langkjøring - bykjøring gjør at det går over en liter. Alt i alt ligger vel forbruket innenfor det akseptable. Mine foreldre hadde for mange år siden en 83-modell 240 (B21A). Den brukte aldri særlig mindre enn en liter pr mil, men ofte mer... Angående turbo: De færreste 240er har turbo originalt. De eneste er av årsmodellene 1981-1985, har betegnelsen "Turbo" og motor av type B21ET. Men det er selvfølgelig en del som har bygget noe etter mer eller mindre valgfrie spesifikasjoner (som kan medføre de forskjelligste forbrukstall) eller fått tak i nyere turbomotorer (ofte fra 940). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Så viss eg vil ha bil med turbo, så er 740 eller 940 bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Hm... 1340 som jeg førte opp kan nok ved nærmere ettertanke dreie seg om stasjonsvogn, selv om det ikke sto angitt, og det gjør litt forskjell. Men ikke så mye som 100 kg. Det er andre som kan "harde garasjefakta" bedre enn meg, men sammenligner man vektangivelser i forskjellige oversikter, vil man se at senere årsmodeller skal veie noen titalls kilo mer enn modeller fra midten av 80-tallet og tidligere. stv'en veier nok 1300kg ja.. jeg hadde en 244glt, "nye" 240 altså, snutepanser, o.l. den veide 1248kg! da med servo, etc. m47 og b230a var i den. den hadde også en del anlegg! en flatnose bil, veier minst. da spesiellt om du tar en 1979' og monterer plastfangere! men, ja.. differansen re minst 100kg fra 240 til 740, om man har samme motor og utstyrsnivå. ps. på 740 kan man ikek stille camber! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Beklager "gnålet", men det at 740 er betydelig tyngre enn en "sammenlignbar" 240 stemmer dårlig med tall som finnes flere steder: Flere tall: I en oversikt i et blad fra 1985 fant jeg følgende tall: 240DL 1240 240GL 1260 740GL 1250 I "BILDATA 1986" (og 1987) står: 240GL, GLE 1280 740GL 1240 Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Denne kan virke lovende: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1153005 En eier siden 1984, så jo rimelig bra ut, samt den har skilt.. Ligger ute for 8, spør om du får den for 6, så sier han det er for lavt, så sier du 7.. når du har hentet den for 7, bruker du jo gjerne 1000kr i transport :P Så da har du i praksis gitt 8 for den. 1000kr for plastfangere, nytt blinklysrelè, eller kanskje det bare er IRR på sikringen (var problem på min, når jeg hentet den!).. Bilen min dauet når jeg brukte blinklys, viste seg å være irr på sikringen. Om det ikke er sikring eller relè, er det mest sannsynlig bryteren. Jeg lurer på om også det kan være nødblinkbryteren.. Husker ikke om blinklys på 240 virker uten den.. Jeg vet at på mercedes w126, påvirkes den iallefall. Anyhow: den der har jo skilt. En ny motor koster deg 10-15, noen fete felger koster 12-14k, med dekk. Da er du oppe i ca. 30k. Så vil du jo ha understell (demper, fjærer, stabstag, etc), men det kan du ta med tiden. Anbefaler deg fremdeles ft/fk, evnt bare en f, om du ikke vil ha noe særlig motor.. ps. de setetrekkene hiver du åt skogen, seff :P Korleis kan eg gjere den tøff/harry/oppråna? Som ikkje koster så alt for mykje penger. Angående det med ny motor, det kan eg vel vente med. Eller er det noko som du anbefaler å gjere med ei gong? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 stv'en veier nok 1300kg ja..jeg hadde en 244glt, "nye" 240 altså, snutepanser, o.l. den veide 1248kg! da med servo, etc. m47 og b230a var i den. den hadde også en del anlegg! en flatnose bil, veier minst. da spesiellt om du tar en 1979' og monterer plastfangere! men, ja.. differansen re minst 100kg fra 240 til 740, om man har samme motor og utstyrsnivå. ps. på 740 kan man ikek stille camber! camber på 740 kan man juster vis man vil! er bare å lage spor i fjær tårne :P Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Skal du ha en turbobil, men ikke vil bygge sjøl eller kjøpe ombygd bør du ta en 940. Dukker også opp endel ombygde 240er med FT motor o.l. Skal du få en 240 litt tøff så er det enkelt og greit bare å: bytte felger, senke (og kappe), svarte lister, lakkert leppe, evt spoiler, snowcaps, hvite blink rundtom og små detaljer. Skal ikke så mye til. Bare ikke sett på masse jalla klistremerker og boblete soting osv. Clean car, enkelt og greit, ikke så mye bråk heller. Fjerne alt unødvendig som antenner, emblemer og døm trekanta dassene på c stolpene. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 240 er gull som førstebil, savner litt å kunne bruke brøytekantene aktivt på vintern... Enkel å skru på og billig. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hva med denne? Hva syns dere: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1158663 Eg likte den. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Denne var tøff også: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1158098 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Det er vel samme bilen? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Det er vel samme bilen? Å faen.uhhmmwhat? Feilen er rettet opp nå. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Skal du ha en turbobil, men ikke vil bygge sjøl eller kjøpe ombygd bør du ta en 940. Dukker også opp endel ombygde 240er med FT motor o.l.Skal du få en 240 litt tøff så er det enkelt og greit bare å: bytte felger, senke (og kappe), svarte lister, lakkert leppe, evt spoiler, snowcaps, hvite blink rundtom og små detaljer. Skal ikke så mye til. Bare ikke sett på masse jalla klistremerker og boblete soting osv. Clean car, enkelt og greit, ikke så mye bråk heller. Fjerne alt unødvendig som antenner, emblemer og døm trekanta dassene på c stolpene. Har du bilde av ein 240 med snowcaps? :) Gidder ikkje lage ny tråd, så spør i denne. Har hatt ein del problemer med mine køyretøy til nå, så bilen eg skal ha skal et være minst mulig problemer med! Da lurer eg på: Er det mye problemer sånn generelt med 240? Tenker da mest på ein med turbo. Denne her var RÅ tøff: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1316890 Korleis går ein 240 med turbo i forhold til ein BMW 325i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.