Gå til innhold

Dette bildet la jeg ut her , denne uka var det i MAX-POWER????!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Får å unngå dette problet så burde man vannmerke bildet sitt med en liten logo eller navn/web/mail addrese. Er veldig enkelt å få det fint til i f.eks. Photoshop. Bare skriv teksten din med sort skrift, og sett layeret til Soft Light. Det går ann å sette inn copyright info i jpeg filer også. Er enig i hva du sier, at du ikke gidder å gjøre noe videre med det, men syns dette er veldig uproffesjonelt av Max Power! Hadde ikke kostet dem lange tiden å sende en PM/Mail og spurt eier av bildet. Menmen, når de oppfører seg sånn, så må vi bare passe på å legge noe enkelt vannmerke og copyright info i bildene.

Hvis du har noen forslag til hvordan vi kan sende en PM eller mail til den som virkelig eier bildet hører jeg gjerne om det, så skal vi selvfølgelig gjøre det i fremtiden!

 

...jeg minner om at den som sendte bildet til oss la det frem som om det var vedkommende som hadde tatt bildet. Skulle vi da sendt ham en mail tilbake og spurt om å få lov til å bruke bildet, eller hvordan skal vi løse dette i fremtiden? Jeg er veldig spent på å høre dine kommentarer. :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha! Utrolig at det er så mye pes om noe sånt. Når bildet ikke er vannmerket så skjønner jeg helt klart at max power ikke gidder å sjekke opp det før de presenterer bildet i bladet sitt. Ikke klag på ting du liker å lese om :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere tror dere må vannmerke bildene for å ha "copyright" på bildene deres tar dere feil.

Skaperen av et bilde har automatisk opphavsrett til åndsverket, enten det er et maleri, et fotografi, en sangtekst osv.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja dette blir vel litt dobbeltmoral vel? (peker ikke ut deg til noen ting bare lager et ekspempel)

 

 

det at gatebil tar betalt for bilder er fy fy! så da betaler vi bare 1 gang og kopierer bildene (for de som vet hvordan) og legger dem ut på internett så alle andre kan ta dem mens når et bilde som en person herfra har tatt blir sendt inn til et blad eller noe da skal man veldig gjerne ha litt penger eller noe lignende betaling for det?

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvis du har noen forslag til hvordan vi kan sende en PM eller mail til den som virkelig eier bildet hører jeg gjerne om det, så skal vi selvfølgelig gjøre det i fremtiden!

 

...jeg minner om at den som sendte bildet til oss la det frem som om det var vedkommende som hadde tatt bildet. Skulle vi da sendt ham en mail tilbake og spurt om å få lov til å bruke bildet, eller hvordan skal vi løse dette i fremtiden? Jeg er veldig spent på å høre dine kommentarer. :rolleyes:

 

Har ikke noen konkrete forslag til det her egentlig. Siden det her tydeligvis var en annen person som sendte inn bildet til dere, og det framsto som om den personen hadde tatt bildet. Så personen som sendte inn bildet burde ikke ha sendt det uten tillatelse fra eier. Vet ikke med dette, men til syvende og sist, er det vel dere som publiserer det som har ansvaret på at dere har tillatelse fra bildeeier? Hele denne diskusjonen er mer en prinsippsak, enn at dette bildet ble publisert i bladet. Folk bør passe på å ikke bruke andre sine bilder uten godkjennelse av eier. Hvis alle passer godt på sine egne bilder, så blir det ikke noe særlig saker ut av det. EXIF-dataen i jpeg filer kan merkes med copyright og navn og mer informasjon. Hvis dere vil unngå situasjoner som dette, vær mer kritisk når dere legger ut bilder på nettet!

 

 

Hvis dere tror dere må vannmerke bildene for å ha "copyright" på bildene deres tar dere feil.

Skaperen av et bilde har automatisk opphavsrett til åndsverket, enten det er et maleri, et fotografi, en sangtekst osv.

 

Jeg tror ikke dette, men bare påpeker det som ett godt tips å gjøre. F.eks. å merke det med ditt navn eller hjemmesiden, så det er enklere for folk som vil bruke det å komme i kontakt med deg.

 

 

Hvordan legger man inn signatur på bilder?kan man gjøre det i Microsoft Office Picture Manager feks?

 

Adobe Photoshop hvis du har det. Ellers tror jeg, kanskje noen kan bekrefte, at du kan vannmerke bilder med Google Picasa. Dette er forøvrig et gratis program til bildebehandling og lagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å unngå det på er jo å lage en signatur over hele bildet, og da er jo som oftest hele bildet ødelagt..

 

Om man kan legge til ting i filen for å vise hvem som står bak det, så er det jo ikke værre enn at man tar en "print screen" så har man seg en kopi uten noen form for ekstra data, uansett...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det jo om noen har som intensjon og stjele bildet fra noen eller ikke. Tenker mest på at det er enklere å komme kontakt i eier av bildet om det står noe enkel informasjon.

 

ja for eksempel for max-power sin del når noen tar bilder fra forumet her ... så er det bare for max å sende en mail til eier av bilde og spør om det er greit.... hehe

 

regner med det var det du mente, som noen her ikke skjønnte

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobe Photoshop hvis du har det. Ellers tror jeg, kanskje noen kan bekrefte, at du kan vannmerke bilder med Google Picasa. Dette er forøvrig et gratis program til bildebehandling og lagring.

 

Har Adobe Photoshop starter edition men fant ikke ut om jeg kunne gjøre det der.

Forøvrig Google er min venn og jeg har nå lastet ned Picasam'm men har ikke funnet ut enda om man kan vannmerke bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det jo om noen har som intensjon og stjele bildet fra noen eller ikke. Tenker mest på at det er enklere å komme kontakt i eier av bildet om det står noe enkel informasjon.

 

Man kan legge til "author/eier" i bildefilen om man har winxp. Høyreklikk på bildet, properties, summary. Det er jo en mulighet da...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår