Gå til innhold

Dette bildet la jeg ut her , denne uka var det i MAX-POWER????!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

noen bilder fra meg :)

 

wjynwj.jpg

sjekk merket på denne bobilen, havnet bak den på vei hjem fra stavanger i påska... :D

 

 

 

Heissan...

 

Dette bilder tok jeg som sagt i påska og la ut her for en god stund siden...

 

I dag når jeg kjøpte max-power (norske versjon nr 13 juli 06) , og så på side 85 så jeg til min store forundring at MITT bilde var der :hvaskjera .......

har studert bildet nøye , og ja , det er mitt bilde!!! bare di har "kortet det ned" så datoen, og fronten av min bil er borte (dato er feil da, men uanz, fuck med kameraet) ...

 

Tør jeg spørre hvem det er som har kopiert det og sendt det til max-power ?

trodde faktisk det fantes regler mot sånn...

jeg driter i det, er ikke sur altså så du trenger ikke være redd for å inrømme det du som har gjort det :) hehe , syns fakisk det var fett å se et bilde jeg faktisk har tatt selv , i Max-power - og faktisk uten at jeg har sendt det inn selv . . . hehe... bra noen liker bildene mine lissom... :roll:

 

Men kan noen si meg , er det ikke regler for slikt??? vurderer å "merke" alle bildene jeg legger ut hit med nicket mitt lissom... men det burde ikke være nødvendig... altså , bryr meg ikke om at det er sendt til maxpower , men det kunne like gjerne vært en eller annen sitt "feete bilde" som var blitt sendt til en foto konkuranse og en kis hadde vunnet premie for det :deng da er det ikke noe fett lengre lissom...

 

burde være sånn at "what comes here - stays here" lissom hvis dere skjønner hva jeg mener... ?!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo regler i det i følge åndeverksloven, jeg opplevde noe lignende med noen av mine bilder. Har signert alle digitalt så det var en smal sak å bevise tyveriet, vurderer likevel å "ødelegge" bildene med visuel merking. Men det er som du sier unødvendig å gå til slike drastiske skritt for å få beholde bildene sine.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan noen si meg , er det ikke regler for slikt??? vurderer å "merke" alle bildene jeg legger ut hit med nicket mitt lissom... men det burde ikke være nødvendig... altså , bryr meg ikke om at det er sendt til maxpower , men det kunne like gjerne vært en eller annen sitt "feete bilde" som var blitt sendt til en foto konkuranse og en kis hadde vunnet premie for det :deng da er det ikke noe fett lengre lissom...

 

burde være sånn at "what comes here - stays here" lissom hvis dere skjønner hva jeg mener... ?!

 

Joda, finnes masse regler mot slik.. Opphavsrettighetene er fortsatt dine, selv om du publiserer det på internett.. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt, og spurt hvordan de fikk tak i bildet, og fremmet et krav om kompensasjon..

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et bilde vi har fått tilsendt til post@maxpower.no, ja. Vi tar ikke ansvar for innsendte bilder, så dette går på innsenders kappe.

 

Jeg har ikke oversikt over hvem som har sendt det inn her og nå, men om du vil gå videre med saken, ta kontakt så skal jeg se hva jeg finner ut.

 

Edit: Jeg gjør samtidig oppmerksom på at det i Åndsverkloven også står spesifisert noen punkter om at fotografier som er offentliggjort kan gjengis i aviser, tidsskrifter etc. uten vederlag. Usikker på den nøyaktige ordlyden og har ikke tid til å sjekke det opp (Deadline i dag :rolleyes:), men som sagt, ta kontakt om du vil gå videre med saken, så skal vi finne ut hvem som har sendt det til oss. ;)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har fått en PM ... :) hvilke punkter i åndsverkslovel (eller hvilken lov det var) er det du sikter til? (svar når du har tid ;) )

...og svart på PM ;)

 

Til info for alle som følger tråden var det §23 i åndsverkloven jeg siktet til. Den lyder "Offentliggjort kunstverk og offentliggjort fotografisk verk kan gjengis i aviser, tidsskrifter og kringkasting [...] Er et kunstverk eller et fotografisk verk utgitt [...] kan verket medtas i aviser, tidsskrifter, bøker, ved film, og i kringkasting , såfremt verket utgjør en del av bakgrunnen eller på annen måte spiller en underordnet rolle i sammenhengen."

 

Uansett, info om hvem som sendte det til oss er sendt på PM. :)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer? blir det no :deng

 

Hvorfor i alle dager skal det bli deng?

Hadde dere blitt like negativt engasjert om et bilde du hadde tatt av bilen din hadde havnet i MAXPOWER med teksten ;" se den fete bilen her!" Hadde dere seriøst tenkt på opphavsrettigheter, kompensasjon og åndsverklover da, eller bare solt dere i glansen? Tenker tonen hadde vært en annen da ja.

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som lurer på ting - og ikke har gidde å lese hele første post en gang . se dette jeg skrev i første post... (sitert nederst)

 

kommer ikke til å gjøre noe videre med dette , men syns det er UTROLIG DÅRLIG av folk å plukke bilder fra forumet her , og sende inn forskjellige plasser.... det er ikke førtste gangen heller jeg ser bilder i maxpower etc som jeg har sett tidligere på samme tråden her ... ikke vet jeg om det da er fotografen selv som har sendt det inn , men overasker meg ikke om det er samme personen...

 

kan jo si det sånn , ble "litt" paff når jeg så bildet i max-power... kjente jo igjen bildet med en gang!

 

 

..., er ikke sur altså så du trenger ikke være redd for å inrømme det du som har gjort det :) hehe , syns fakisk det var fett å se et bilde jeg faktisk har tatt selv , i Max-power - og faktisk uten at jeg har sendt det inn selv . . . hehe... bra noen liker bildene mine lissom... :roll:

 

Men kan noen si meg , er det ikke regler for slikt??? vurderer å "merke" alle bildene jeg legger ut hit med nicket mitt lissom... men det burde ikke være nødvendig... altså , bryr meg ikke om at det er sendt til maxpower , men det kunne like gjerne vært en eller annen sitt "feete bilde" som var blitt sendt til en foto konkuranse og en kis hadde vunnet premie for det :deng da er det ikke noe fett lengre lissom...

 

burde være sånn at "what comes here - stays here" lissom hvis dere skjønner hva jeg mener... ?!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår