Azzido Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Jeg lurer på å kjøpte meg en veltebøyle ifra OMP til min integra nå... dette er ett bur som bare trenger å skrues, men over til problemet mitt. Buret skal festes i gulvet og hjulbuene, det vil da si at jeg må borre hull i karroseriet og feste det i underkant av bilen... Hva skal jeg behandle hulla med for at det ikke skal ruste osv... noen tips angående problemet med hulla? eller generelt noen andre tips med tanke på montering av bur? bilde av veltebøylen jeg vurderer. Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Du er klar over at en slik veltebøyle ikke er dekkende for NBF sin definisjon på veltebur, slik at du ikke med dette kan klasse bilen inn i noen racingklasser? I følge NBF skal det også være sveist inn forsterkningsplater som er festet i karosseriet, og en "fot" på enden av buret som står på forsterkningsplata, men om du ikke har tenkt å kjøre løp med denne så ville jeg anbefalt det uansett, hvor faren kan være det om du kjører av ganske bra, og bøyla ikke har noe særlig hold i gulvet, så kan du faktisk skade deg på bøyla. Personlig ser jeg en stor vits i å ha det grunnleggende som kreves for NBF godkjenning, både for egen sikkerhet, oppstivning av bilen, og mulighet til å klasse inn i racingserier er der.. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Alle bur er vel ikke godkjent for å kjøres med på gata, eller åssen er det? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Du er klar over at en slik veltebøyle ikke er dekkende for NBF sin definisjon på veltebur, slik at du ikke med dette kan klasse bilen inn i noen racingklasser? I følge NBF skal det også være sveist inn forsterkningsplater som er festet i karosseriet, og en "fot" på enden av buret som står på forsterkningsplata, men om du ikke har tenkt å kjøre løp med denne så ville jeg anbefalt det uansett, hvor faren kan være det om du kjører av ganske bra, og bøyla ikke har noe særlig hold i gulvet, så kan du faktisk skade deg på bøyla. Personlig ser jeg en stor vits i å ha det grunnleggende som kreves for NBF godkjenning, både for egen sikkerhet, oppstivning av bilen, og mulighet til å klasse inn i racingserier er der.. Viste den ikke er Fia godkjent, men er noe i dette du sier... vil bruke integran endel på bane neste sesong så ser problemet... men vil nøding ødelegge for mye av interiøret i integran pga ett bur... er fortsatt hverdagsbilen min dette... men ville tro selv at med polstring osv så ville dette være sikrere enn uten... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 men ville tro selv at med polstring osv så ville dette være sikrere enn uten... Ja, som regel, men det er f.eks. det vridningsprøver av bursveising viser, om røret går lett av i skjøten eller om det sitter så bra at risikoen for at røret går av i skjøten er minimal, for kolliderer du og det går av i en skjøt, eller på grunn av andre årsaker løsner (siden det ikke er innenfor kravene til NBF), så kan jo buret gå av og forvolde stor skade inni bilen, så det vil du jo helst ikke.. Oppstivningen av bilen buret har har også en vesentlig fordel. Trenger dessuten ikke "ødelegge" så mye for å få et ordentlig bur på plass. Pedersens Racing selger på nettet rimelige bur som er godkjente. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stone Island Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Hør med Dirty Racing. Jeg kan anbefale ham på det varmeste. Sveiser mer enn godkjente bur :win Siter - Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway - 2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil) 1994 BMW E36 M3 (bruksbil) 1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Ja, som regel, men det er f.eks. det vridningsprøver av bursveising viser, om røret går lett av i skjøten eller om det sitter så bra at risikoen for at røret går av i skjøten er minimal, for kolliderer du og det går av i en skjøt, eller på grunn av andre årsaker løsner (siden det ikke er innenfor kravene til NBF), så kan jo buret gå av og forvolde stor skade inni bilen, så det vil du jo helst ikke.. Oppstivningen av bilen buret har har også en vesentlig fordel. Trenger dessuten ikke "ødelegge" så mye for å få et ordentlig bur på plass. Pedersens Racing selger på nettet rimelige bur som er godkjente. da har jeg sjekka med pedersen racing som virka som ett mye bedre alternativ... får se hva jeg ender med... forespørsel er sendt med spørsmål om forskjellige alternativer... men fortsatt halvbur som jeg falt for som er under fia sitt minstekrav... her kan jeg oxo få de festene til 4 punkt seler jeg var på jakt etter siden dette er selvbygger bur... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Hva bør man gå for bakover, er et tverrstag som på bildet over eller kryss å foretrekke? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 kryss = 2 tverrstag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.