Gå til innhold

Ahh, En perle som skal få et langt liv.

Ranger emnet


pumpedyse

Anbefalte innlegg

Da har det skjedd... jeg har blitt en lykkelig eier av en Golf Gti 1983 MK1.

 

jeg har jo gått rundt og tittet på diverse Golf enere, men ikke funnet en som jeg har hatt lyst på. enten så krever de gull og grønne skoger får bilen eller som er det rustet i stykker.. men her en dag så dukket den opp... en golf som stod langt opp i molde, jeg tenkte at dette var litt langt og dra bare får å titte på den,

men jeg tok en telefon til eier og spurte han angående bilen.

fikk vite at de hadde eid bilen i 5 år og at den hadde gått som en klokke hele tiden. men noen mangler var det på bilen. 2 fjærer som var knukket, eksos hang og slang litt og en en cluchts wire som var gåen... men veldig lite rust på den til å være en 83 mod.. hmmm tenkte jeg da... dette hørtes jo ikke galt ut. men det er jo langt i gokk i forhold til der jeg bor så jeg gikk i tenkeboksen og lurte på hva jeg skulle gjøre. mens jeg gikk rundt og trippet på stuegulvet. så fikk jeg en hyggelig tekstmelding. om at han i Molde kunne komme og levere bilen i Oslo uten tillegg i prisen... da begynte jeg og skjønne alvor i dette. jeg kunne bli den lykkelige eier av en Golf Gti 1,8 Gti.

 

jeg spurte eier om jeg kunne få noen flere bilder av så lenge jeg skulle kjøpe den usett. eier av den gamle bilen var tydeligvis en ivrig hobbyfotograf.... han sendte meg 56 bilder av bilen under, over siden inni. osv..... når jeg fikk de bildene så tok jeg avgjørelsen at jeg kjøper bilen...

 

ivrig som jeg er så gledet jeg som en guttunge i godteributikken. møte gamle eier av bilen. som sto der men en tåre i øyekroken når han tittet på bilen sin.

og visste at det ville bli den siste gang han så den. jeg tittet over skjønnheten og konstanterte at bilen var slik jeg håpet. vi begynte og fylle ut salgsmeldinger og kontrakter. penger og bil skiftet eier..

 

her er noen bilder av den

 

1119089-bilde2-golf1.jpg

 

1119089-bilde5-golf4.jpg

 

1119089-bilde3-golf2.jpg

 

1119089-bilde1-golf.jpg

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den ligna litt på bilen til en jeg kjenner. :D

 

Hehe

 

 

Nydelig bil, pumpedyse. Misunner deg, en så strøken Einser GTi, i rød, med "snowflakes".

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Hva slags planer har du for den?

 

planen er og få den mest mulig orginal. som den dagen rulla ut fra butikken på Elverum.. i den forbindelse så trenger jeg noen deler etterhvert. jeg er jo bare "litt" utålmodig så jeg har jo tittet rundt omkring etter deler. så hvis det er noen som har bra deler til golf 1 så bare å si fra.

 

det som skal uorginalt på denne bilen er:

 

servo, kamaksling og justerbart understell og "afrika" baklykter.

hvertfall planen.

 

jeg begynte så smått i går med vaske, rubbe. når en bilen ikke har fått noen motorvask de siste 5 årene så sitter det jævlig..

"se bilde"

men under all møkka i motorrommet så kom de fra. alle de orginale klistremerkene, strekk-koder osv. et deilig syn.

 

 

etter 4 motorvask med og uten svamp så synes jeg kunne si ferdig får denne omgang.

 

før:

Bilde009.jpg

 

Bilde008.jpg

 

så begynte jeg rubbe litt på panseret. fant fram kassa med poleringsmaskinen og begynte og gni inn panseret. glansen i bilen ble bare bedre og bedre for hver gang jeg kjørte over maskinen. det var godt og se. men er det noen som en ide om hva man burde gjøre for at lakken skal fet igjen? " (vaske med parafin?) lakken er så tør at når jeg tar på polish så blir det borte med en gang trekker som faen inni lakken.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snowflakes" den tok jeg ikke ???

 

Felgene dine ;)

Heter vel "Avus" eller noe type ting, er vel etter det jeg husker i farten de originale Golf GTI felgene. Populært kalt "Snowflakes", fordi designet ligner på snøkrystaller. Utrolig pene felger :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene dine ;)

Heter vel "Avus" eller noe type ting, er vel etter det jeg husker i farten de originale Golf GTI felgene. Populært kalt "Snowflakes", fordi designet ligner på snøkrystaller. Utrolig pene felger :)

 

 

okey nå skjønte jeg det... moro. det til med 5 stk av de.. :cool:

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vis noen har deler til salgs så er det bare å si fra. men gidder ikke ransprisercheers

 

 

- Nye støtdempere rundt.

- nytt Eksosanlegg helst pirelli

- komplett speil førerside

- en stk rød førerstol/ kan være passasjer side.

- reg reim kit.

- service deler. plugger, olje, luftfilter, oljefilter, bensinfilter

- ny orginal grill med lykteringer.

- støtfangere både foran og bak.

- klistre merker som skal sitte på siden.

- plast spoilere som sitter ved siden av frontrute.

- spoiler som sitter nedi takluke.

- interiør dørsider framme og bak.

- afrika baklykter

- komplett servo.

- Gti ratt med "helt" skinn, evnt 3 eiket retro gti ratt.

- nye gti/volkswagen merker rundt

- orginal helst sort hatthylle

- et retro anlegg med stor brytere. må passe i standard din

- orginalt tanklokk med nøkkel.

- orginalt girkule

- 1 stk snøplog

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår