Gå til innhold

Shelby GT500 på Gjøvik :D :D

Ranger emnet


ThAMaZTeR

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De bilene fra Unique Performance er originale Shelbyer for Carrol Shelby himself har godkjent jobben de gjør når de pusser opp de gamle mustangene til å bli GT-500 modeller.

 

 

Hæ?

 

Det er jo mustanger de bruker da!!!

 

De har jo laget flere eleanor replicas enn det antallet produserte shelby gt series jo!

 

Bare fordi carrol peker på en bil og sier "Jeg erklærer deg herved en shelby" ER det ikke en shelby fordet!!!

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

 

Det er jo mustanger de bruker da!!!

 

De har jo laget flere eleanor replicas enn det antallet produserte shelby gt series jo!

 

Bare fordi carrol peker på en bil og sier "Jeg erklærer deg herved en shelby" ER det ikke en shelby fordet!!!

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! :)

 

Når det gjelder Shelby Mustanger, så er dette modeller fra 1965 til 1967. Modellene etter det ble enten bygd på en Ford fabrikk eller av andre "bilmodifisører" med tilatelse til å bruke Shelbynavnet.

 

Kilde? Jeg besøkte Shelby i Las Vegas i 2005. Kan bevitnes da mitt navn er skrevet på besøksveggen.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

 

Det er jo mustanger de bruker da!!!

 

De har jo laget flere eleanor replicas enn det antallet produserte shelby gt series jo!

 

Bare fordi carrol peker på en bil og sier "Jeg erklærer deg herved en shelby" ER det ikke en shelby fordet!!!

De får faktisk Shelby stempelet på seg, det er derfor de ikke bygger flere enn et vist antall.

Har det programmet om det på opptaker'n min, så jeg skal sjekke det for å bli 100% sikker på dette.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner poenget mitt ikke sant??

 

Det er det samme som om at min trans am ruller av fabrikken i 1982 også kommer det en racinglegende og sier "du er herved en Dodge charger"... blir litt søkt...

Skjønner hva du vil frem til og mener det samme selv. Regner med at de måtte ha Mr. Shelby sin signatur for å få lov til å bruke navnet og div logo\merker på bilene og at de kun fikk lov til å lage en få antall.

 

Men alle som kjøper "Shelby" fra Unique Performance vet at de er replicas, men med Shelby sin blessing og alt det der.

Hadde ikke Shelby satt navnet sitt på de bilene er jeg sikker på at bilene ikke hadde kosta så mye som de gjør nå ihvertfall.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som kjøper "Shelby" fra Unique Performance vet at de er replicas, men med Shelby sin blessing og alt det der.

 

 

Blir vel samme forholdet som Superformance i Sør Afrika har, dei reproduserer Shelby Cobra (AC Cobra) og Shelby Daytona til en brøkel av det en original vil koste nå, ser at der er mange som averterer 427 AC Cobraer til salgs, som 60 talls AC Cobra, originalt ble der produsert ca 50 AC Cobra med 427 motor, og for 4 år siden var der kun 1 original 427 Cobra i Shelby registeret som var verifisert som ekte 427 bil

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Ingen som nekter for det. Shelby GT series har jo mustang fastback som utgangspunkt. Det sier seg selv.

 

Men Hvis man bygger de om til en shelby (slik som unique performance) kalles det en shelby CLONE!

 

Er ikke en shelby av den grunn. Hvordan kan en bil som har vært mustang i 40 år plutselig bli en shelby? Det er spørsmålet jeg sitter med!

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Ikke noe problem, for det kan det ikke!

De som ble lagd, ble lagd, ferdig med det.

Original er original, ferdig med det, og originaler har ikke blitt bygd siden 60 tallet..

Synes forøvrig det var endel shelbyer som ble lagd, men mustang var jo en bestselger også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Ingen som nekter for det. Shelby GT series har jo mustang fastback som utgangspunkt. Det sier seg selv.

 

Men Hvis man bygger de om til en shelby (slik som unique performance) kalles det en shelby CLONE!

 

Er ikke en shelby av den grunn. Hvordan kan en bil som har vært mustang i 40 år plutselig bli en shelby? Det er spørsmålet jeg sitter med!

 

Du motsier deg selv der egentlig.

 

Så en Shelby GT-500 er en Mustang modda på 60 tallet godkjent av Carrol Shelby er original

Og en Shelby GT500 fra Unique Performance er en Mustang modda i nåtiden, godkjent av Carrol Shelby er clone?

 

nuvel...

 

Du er i beste fall nostalgisk ;)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du motsier deg selv der egentlig.

 

Så en Shelby GT-500 er en Mustang modda på 60 tallet godkjent av Carrol Shelby er original

Og en Shelby GT500 fra Unique Performance er en Mustang modda i nåtiden, godkjent av Carrol Shelby er clone?

 

nuvel...

 

Du er i beste fall nostalgisk ;)

 

 

Det blir jo på en måte en clone ja, Unique Performance jobber på lisens fra Caroll Shelby, dei restaurerer 65-67 Mustanger, modifiserer dem med nåtidens teknologi i understell, og retagga dei med Shelby Vin # med Caroll sin blessing, så det dei selger er rebodied Mustangs, eneste forskjellen på desse og en clone, er at dei blir utstyrt med Shelby Vin's som ikke har vært brukt og registrert på gata tiligere, så det blir jo egentlig en clone når bilen i utgangspunktet ikke er en original Shelby, men en retagga Mustang

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å fortelle deg at en original Shelby er en retagga mustang uansett :P For de bruker jo VIN nr til Mustang uansett i utgangspunktet. VIN blir jo stempla når chassis forlater fabrikken.

 

Men ja. Vi kan være enig i at selve "originalen" er fra 60 tallet ;)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår