Gå til innhold

Ta billappen i polen

Ranger emnet


xeoduz

Anbefalte innlegg

leste boka 1 gang jeg... funker fett å lese... men har en kompis som har prøvd 11 ganger.... han har lest boka utallige ganger og jeg har hjelp han med studiene..

eneste rådet jeg kan gi er å skrive notater, slik man gjør på skolen! da lagrer ting seg bedre i minnet!

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for min del hadde det ingenting med torien å gjøre. tenkte mere på prisen jeg da.. er vel noen kroner billiger der borte.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hvordan noen som ikke klarer den norske prøven skal kunne klare den polske? Klarer du å lære deg polsk bør du også kunne klare den norske teoriprøven.

Man får tolk under prøven, og tviler på at den polske teorien er like omfattende som den norske.

 

den norske er jo bare mer og mer strammet inn og endret på etter hvert som årene har gått.

 

Når jeg tok teorien kunne jeg vel ha 35-37 feil.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det så mye å ha polsk sertifikat i Norge da? Må man ikke likevel kjøre opp her, evt også den norske teorien?

 

Når man skal til utlandet må man ofte ha et internasjonalt førerkortting for at det skal være gyldig..

 

Ikke vet jeg, men siden det er Norge og der skal man helst ikke kunne gjøre ting "enkelt".

 

Og sikkert bedre å sitte hjemme og lese teorien enn å lese på bussen på vei ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det så mye å ha polsk sertifikat i Norge da? Må man ikke likevel kjøre opp her, evt også den norske teorien?

 

Når man skal til utlandet må man ofte ha et internasjonalt førerkortting for at det skal være gyldig..

 

Ikke vet jeg, men siden det er Norge og der skal man helst ikke kunne gjøre ting "enkelt".

 

Regner med at det ikke er noe problem, pga EU/EØS. Polen er medlem av EU, og jeg tviler sterkt på at man trenger noe annet enn ett førerkort fra EU-land i Norge..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
flere kjører med polsk førerkort..du betaler en sum til en polsk kar som ordner dette. han gir deg bo adresse og gyldig førerkort i eu land...jeg mista lappen for å kjøre for fort..nå har jeg polsk fører kort ;)

 

Trodde de hadde tettet det smutthullet der jeg:) Du kan gjerne handle billig bil i polen og kjøre lovlig i norge du og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vil bare poengtere at jeg syns det er litt ignorant av enkelte på dette forumet å påstå at en hører mindre hjemme på veiene med 8 feil enn 7 feil. Det er sikkert ganske mange her som lett hadde strøket på teorien i dag etter alle sine år på veien, hvem vet.

 

Men folk på dette forumet er ekstremt flinke til å generalisere.

 

"Hvis du [anything] hører du ikke hjemme på norske veier."

 

Minnes en debatt på VG der noen påsto at personer som holder 85 i 80-sona ikke hørte hjemme på norske veier. Fordi de kom til å kjøre ned hennes barn.

 

Generalisering er flott om du heter Otto Jespersen. Ikke når dere generaliserer.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer du ikke å ta førerkortet her til lands, så burde du aldri bli sjårør !

 

easy as that !

 

Second that!

 

Er slett ikke urimelig krav som stilles ved førerprøve/teoriprøve her i Norge!

Og når til og med personer som består førerprøven her til lands kjører som idioter, så kan man jo bare forestille seg hvordan en som må reise til Polen for i det hele tatt å bestå teoriprøven vil oppføre seg på veien :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår