Gå til innhold

E30 bilsterio

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par Cerwin vega ls-10 og bakpå dem står det "Rated 8 ohms or less".

Er 110% sikker på at det sto 4-8 ohm på cerwin vega sine sider når de var til salgs.

 

De funker ivertfall fint på 4 ohm.

 

For å generalisere litt.. "alle" høytalere vil lage lyd på både 2, 4 og 8 ohm (der de fleste forsterkere oppererer). Lydsignal gitt på 2ohm gir dårligere kvaltiet enn høyere ohm, men til gjengjeld mere volum i forhold til effektbruk. Nå vil et element/delefilter som er beregnet på 8ohm "brenne" ved for høy belastning på lavere ohm. Andre veien skal det vell være rimelig trygt.

 

anyway, bilelementer er stort sett 2 eller 4 ohm, rett og slett for å sette mindre krav til forsterkerns strømstyrke (strøm er jo mangelvare i en bil..). Kvaliteten på lyden er som oftest langt under gode 8ohm hifi elementer.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Clsc seriene fra Cerwin vega er oppgitt i 8 ohm ;)

dvs. Clsc,10, 12, 15, 215 ;)

 

det som er genialt med clsc-10 er at den låter rått i 40watt det er sykt sier du meg.. peak power på den er 200-250w..

 

tror jeg prøver å lage detta og hvis det blir dårlig så setter jeg det bare inn i kabinettet og selger det ;) da vill jeg også modde høyttalerne med bedre kabler :)

 

 

 

CoaSlipp. takk for offtopicen hehe :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg vært på en liten ferie.

 

og nå har jeg fått ordna litt diverse ting :)

 

 

Vaska bilen og fått fjerna stygge lim rester på kanten av front ruta.

brukte Sitrus spray for å fjerne det, funker ekstremt bra :)

 

bimmern2.JPG

 

 

og girkassa har kommet på plass som skal snart inn samtidig som jeg bytter reg reim

 

girkassa.JPG

 

 

 

ny potte er på plass original potte desverre :( vurderer effekt anlegg om ikke lenge tror jeg

 

potta2.JPG

 

 

bmw emblemet foran har jeg kjøpt og ny girpose

 

embpose.JPG

 

 

har også kjøp meg mdf plater til bygginga av stereoanlegget i hattehylla :)

 

mdf.JPG

 

 

mer oppdateringer kommer når jeg kommer litt lengere uti prosjektet

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår