Gå til innhold

Norges Raskeste Gatebiler/motorsykler KÅres 24-25/6

Ranger emnet


Dragrace

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært der i dag. En del arrangementsmessige problemer. Først problemer med PA-anlegget, så tull med tidtaking, deretter lakk stripa vann i fra underlaget pga gårsdagens vannvittige regnvær. Masse dødtid for publikum og racers. Noen saneringer gjorde også at kjøringa ble avbrutt alt for ofte. Etter å ha vært inne på området fra kl 09.30 til kl.15.30 og bare fått sett 2 runder med kjøring, ble vi fed-up og dro. Høres kanskje helsvart ut fra min side. Men en masse flott å se på i depotet , samt noen veldig bra drag gjorde at turen dit ikke var helt bortkastet:-) Skal bli spennende for de som får se Rune Fjelds Top Fuel Dragsters i aksjon. Klart 4-sek.-potensiale. Hvis underlaget på bana har fått tørket opp tilstrekkelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Natås kjørte ei repe helt på slutten av dagen. Ikke noe fullgassdrag, men man fikk da flytta litt på ørevoksen ;)

 

Problemene med PA-anlegget og tidtakingen var vel samtidig med at grunnvannet gjerne ville opp til overflaten? (men enig i at det tok mye tid før man kom igang, synd; til gjengjeld kjørte man helt til 1800!)

 

 

Dagens høyepunkt (i hvert fall for meg) var det Nils Birger Nilsen som stod for: 8.5 med en gateregistrert/godkjent bil! Vanvittig bra, og morsomt for ham å være tilbake på tronen 'Norges raskeste gatebil'.

 

Ellers så kjørte VS-motor / Tiger-Bjørk 8.3, Polly Motorsport kjørte 10.8, Magnor Mydland 10.4(?), Jonus 10.8 og Pedern 10.6(?) om man skal oppsummere 'Internetkjendisene' :-)

 

 

Ole Ringstad aka RATS var ute og luftet Omegaen, men sleit tydelig med både feste og tung giring, for det gikk ikke veldig fort. Dog var jo det å kunne beskue denne bilen i detalj omtrent verdt ingangspengene alene! Norges mest gjennomførte bygg?

 

 

Ellers var det som vanlig mange som kjørte styggfort i Top Sportsman.

 

Mr RightOn har annonsert at portene åpner 0900 og at det blir kjøring fra 1100 i morra, og kunne blant annet lokke med Top Fuel-lisenskjøring for Siw Nystad, så det er bare å vende nesa til Gardermoen også i morra :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Natås kjørte ei repe helt på slutten av dagen. Ikke noe fullgassdrag, men man fikk da flytta litt på ørevoksen ;)

 

Problemene med PA-anlegget og tidtakingen var vel samtidig med at grunnvannet gjerne ville opp til overflaten? (men enig i at det tok mye tid før man kom igang, synd; til gjengjeld kjørte man helt til 1800!)

 

 

Dagens høyepunkt (i hvert fall for meg) var det Nils Birger Nilsen som stod for: 8.5 med en gateregistrert/godkjent bil! Vanvittig bra, og morsomt for ham å være tilbake på tronen 'Norges raskeste gatebil'.

 

Ellers så kjørte VS-motor / Tiger-Bjørk 8.3, Polly Motorsport kjørte 10.8, Magnor Mydland 10.4(?), Jonus 10.8 og Pedern 10.6(?) om man skal oppsummere 'Internetkjendisene' :-)

 

 

Ole Ringstad aka RATS var ute og luftet Omegaen, men sleit tydelig med både feste og tung giring, for det gikk ikke veldig fort. Dog var jo det å kunne beskue denne bilen i detalj omtrent verdt ingangspengene alene! Norges mest gjennomførte bygg?

 

 

Ellers var det som vanlig mange som kjørte styggfort i Top Sportsman.

 

Mr RightOn har annonsert at portene åpner 0900 og at det blir kjøring fra 1100 i morra, og kunne blant annet lokke med Top Fuel-lisenskjøring for Siw Nystad, så det er bare å vende nesa til Gardermoen også i morra :-)

 

Litt feil å si at grunnvannet går opp til overflaten, det riktige er at den gamle tyskerbetongen virker som en svamp når asfalten ved ekstremt regnvær slipper vannet gjennom, mens kjemien ønsker å få dette vannet opp igjen når solen skinner....

Uansett så er dette kjemi, og dessverre veldig lite noen kan gjøre noe med!

Ellers så er det veldig leit at publikum som møtte opp ikke fikk sett flere biler fra gatebil-kategorien, skulle gjerne likt å vite grunnen til hvorfor disse uteblir, disse som ellers ønsker å være "kongen av gata" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feil å si at grunnvannet går opp til overflaten, det riktige er at den gamle tyskerbetongen virker som en svamp når asfalten ved ekstremt regnvær slipper vannet gjennom, mens kjemien ønsker å få dette vannet opp igjen når solen skinner....

 

Men like fullt er det da grunnvann? .... og det har vel ikke akkurat blitt noe bedre etter at OSL ble som det ble?

 

Uansett så er dette kjemi, og dessverre veldig lite noen kan gjøre noe med!

Ellers så er det veldig leit at publikum som møtte opp ikke fikk sett flere biler fra gatebil-kategorien, skulle gjerne likt å vite grunnen til hvorfor disse uteblir, disse som ellers ønsker å være "kongen av gata" ??

 

 

Det var vel ca 30 gatebiler som kjørte i går. Enig i at det er synd at ikke flere stiller opp. Jeg tror det er mange som kunne tenke seg å kjøre, men som ikke tørr fordi de ikke er 'værst nok' - synd.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg kun fikk kjørt 3 striper med bobla så koste jeg meg på Gardermoen i helgen. Saneringer og pauser er noe som hører med på dragrace og selv om det kan være kjedelig så er arrangementene på Moen nokså unike i og med at depoet er åpent for alle.

 

Det som derimot var utrolig kjedelig var at det ikke var noen lystavle - i år igjen. Hvorfor har dem ikke en tavle som kan vise tilskuere og sjåfører tider? Dette i tillegg til elendig lyd fra speaker gjorde at folk ikke fikk den informasjonen som jeg mener er obligatorisk på et dragstevne - nemlig tidene det ble kjørt på! SKJERPINGS!!!

 

Mvh

BeetleBug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Grunnvannet ligger på fra 7 til 15 meter UNDER betongen og ble SENKET av OSL under utbyggingen.

 

Aha - jeg som har misforstått da. Jeg trodde det ble presset opp i betongen og fra den opp gjennom asfalten.

 

Man lærer så lenge man lever :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager min feilinformering. En person prøvde å forklare meg det, og jeg forsto det som om det var grunnvann som seg opp:-( Enig med at RATS- omegan er flott. Må være et av de proffeste byggene som er gjort her til lands noensinne. Gøy å se mangfoldet av biler som stiller opp på dette treffet.

Når det gjelder "gatebil"-folkets fravær er vel kanskje noe av grunnen at en svingbil ofte ikke har dimensjonert hjuloppheng, demper/fjærsetting for maksimal akselerasjon fra stillestående. En del har heller ikke dimensjonert sitt drivverk for gjentatte rivstarter på limklistret underlag. Flere overtrimma biler med standard drivverk vil vel kanskje resultere i flere havarier og saneringspauser? Men gøy om de kommer neste gang. Hadde vært ønskelig med lystavle til neste stevne også. Ikke lett å høre speaker når neste par ut allerede er i gang med 100meters burnouts:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang helg, med lite folk og mye venting må jeg ærlig innrømme at norsk dragracing trenger et løft. Det kan umulig være lønnsomt å drive på sånn, var jo knapt en tilskuer der som ikke hadde tilknyttning til et av racingteamene, og da sier det seg jo selv at det ikke drar inn de store summene.

Det er blitt (har vel for all del alltid vært det) amerikaner-marked og det er nok rett og slett blitt litt for internt og for lite kommersielt. Det er et utmerket miljø, og alle er venner med alle etc, men man kan ikke arrangere treff i lengden hvis det du får tilbake er knapper og glansbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår