Gå til innhold

Fartsgrenser lappen ryker på i sverige/danmark?

Ranger emnet


Smurfen

Anbefalte innlegg

jeg kjørte i sverige ifjor sommer og da blinka en sånn jævla fotoboks på meg, hakk fått no, har hørt av noen buss sjåfører att man ikke for bot hvis ma kjører i et anna land og blir fotografert i en boks, men er ikke sikker, men siden jeg har venta et år så kanskje det stemmer.. kanskje andre har opplevd ting andeledes???

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Har hørt at lappen ryker ved dobbel fart i Danmark... men om det stemmer vet jeg ikke:)

 

Tviler jeg sterkt på, siden danmark har nulltoleranse med fartsgrensene... Mener du mister lappen når du er noen ganske få km/t over grensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

 

Tviler jeg sterkt på, siden danmark har nulltoleranse med fartsgrensene... Mener du mister lappen når du er noen ganske få km/t over grensa!

 

Det var 100% overskridelse, så ble det redusert til 85% overskridelse, om det er redusert ytterligere nå vet jeg ikke..

Jeg har forøvrig blitt stoppa i 170 i 110 sone i Danmark, dem bare sjekka opp bilen og lot meg kjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige:

Ved fartsgrense 70 eller høyere ryker lappen på 30 over

Ved fartsgrense 50 eller lavere ryker lappen på 20 over

Det fine er at bota for å ligge rett under førerkortgrensa bare er 2000 svenske:D

 

Men på firefelts 110-veier ser purken litt mer etter aggressiv kjørestil enn hastighet.

 

 

Har visstnok blitt mye strengere i Danmark i det siste. Nylig innførte de 130 på enkelte motorveier, mot at grensa for lappen sank betraktelig

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede å besøkte noen venner i danmark forige helg og da sjåføren la seg på 170-180 spurte jeg om det ikke hadde blitt mye strengere i det siste. Han svarte at det var bare på veiene med 130 sone men i 110 sonen er det 80% som gjelder. Kan holde 186 km/t før lappen ryker men det er 5000,- i bot.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil lige skynde mig at sige at i Danmark har man ikke indført 130 km endnu.....det træder først i kraft om et år ;) på nogen strækninger.....

 

Og det er rigtig at på motorvejen hvor man må køre 110, så får man betinget frakendelse af kørekortet ( lappen ) hvis man kører 70 % over...

 

Her er lidt takster :

 

Motorvejen 110 - 131 km 500 kr

142 - 152 km 1000 kr

 

Og pas på i byerne. Vi har også de latterlige fotobiler som holder og tager billeder....og det er dyrt at køre for stærkt i byerne...

 

Men til jer der kan se Dansk TV 1 så kan I se tekst Tv side 543 der står alle taksterne.

 

Kør ordentligt derude :D :D :D :D

det koster

:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 17 years later...
På 7/8/2003 den 1:03 AM, Ascona skrev:

 

Det var 100% overskridelse, så ble det redusert til 85% overskridelse, om det er redusert ytterligere nå vet jeg ikke..

Jeg har forøvrig blitt stoppa i 170 i 110 sone i Danmark, dem bare sjekka opp bilen og lot meg kjøre videre.

Hvor i Danmark var det ? Var det grensen til Flensburg Tyskland ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår