Gå til innhold

Znip - Mazda 626 GC - Oppussing & Turbo konvertering

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pent! :) Dem delene der ligner litt på det jeg kjører :p

 

Så du fikk til poleringa til slutt, hvordan gikk det?

 

Hehe :)

Joda.. ble jo blankt. Men mange riper.. orka ikke pusse så jævlig mye på de krokete stedene :S

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt deler idag også..

M3 sideskjørt.. ekke så fan av plastikk, men når fangerne skal få lippe så blir det så "tomt" i midten..

367.jpg

 

364.jpg

 

Enda en stol og 4punkt-seler

365.jpg

 

Fikk sveisa på muttern fra IAT sensorn på innsugsrøret

366.jpg

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert prosjekt:)

 

Flott å se noen som gidder å være grundig!!!

Jeg synes at du med fordel kunne ha valgt en coupé, men det blir vel kanskje litt flåsete av meg å si:O

 

Vel, jeg har en -86 626 GT Coupé selv som fremdeles bare har hatt EN eier (167.000km). Har kun ved et par anledninger sittet pasasjerer bak/frem, så interiøret fremstår som "nytt".

Da er det litt morro å ta vare på. Har bytta kanaler og hjulbuer bak samt sandblåst understell og fått komplett understellsbehandling på autorisert verksted. Alt av fjærer, dempere, bremser (-rør, cal., skiver), bens.tank. er skiftet.

Bilen har aldrig vært skadet.

 

I tillegg har jeg lakkert lister og støtfangere i koksgrå (bil er sølv met.) og montert usa grill.

Denne grillen bør du sterkt vurdere!!!

Den har to store hull istdnfr alle rillene som er på den andre.

Jeg har lakkert den i bilens farge, mens honeycomb'en i bakkant er bevart i den oprinnelige koksgrå plastfargen - ser MYE mer moderne ut. (bestilles på PARTSTRAIN i USA)

 

Du må ha en adresse i usa som varene sendes til, og noen som kan videresende det til deg derfra.

 

Kanskje jeg kan legge inn noen bilder hvis jeg får det til:o ->har ingen web-side å linke til:(

 

Jeg ønsker deg fortsatt god motivasjon og en fin sommer uten solkrem;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert prosjekt:)

 

Flott å se noen som gidder å være grundig!!!

Jeg synes at du med fordel kunne ha valgt en coupé, men det blir vel kanskje litt flåsete av meg å si:O

 

Vel, jeg har en -86 626 GT Coupé selv som fremdeles bare har hatt EN eier (167.000km). Har kun ved et par anledninger sittet pasasjerer bak/frem, så interiøret fremstår som "nytt".

Da er det litt morro å ta vare på. Har bytta kanaler og hjulbuer bak samt sandblåst understell og fått komplett understellsbehandling på autorisert verksted. Alt av fjærer, dempere, bremser (-rør, cal., skiver), bens.tank. er skiftet.

Bilen har aldrig vært skadet.

 

I tillegg har jeg lakkert lister og støtfangere i koksgrå (bil er sølv met.) og montert usa grill.

Denne grillen bør du sterkt vurdere!!!

Den har to store hull istdnfr alle rillene som er på den andre.

Jeg har lakkert den i bilens farge, mens honeycomb'en i bakkant er bevart i den oprinnelige koksgrå plastfargen - ser MYE mer moderne ut. (bestilles på PARTSTRAIN i USA)

 

Du må ha en adresse i usa som varene sendes til, og noen som kan videresende det til deg derfra.

 

Kanskje jeg kan legge inn noen bilder hvis jeg får det til:o ->har ingen web-side å linke til:(

 

Jeg ønsker deg fortsatt god motivasjon og en fin sommer uten solkrem;)))

 

 

Hei! Høres ut som en strøken bil du har..

Når det gjelder grillen, så har jeg besilt en turbo-grill som er påvei fra USA as we speak :) Blir frakta med jetcarrier.com

 

Når det gjelder innlegget ditt på min andre prosjekttråd (samme bil) så er vel det ikke mye å hente ut av disse motorene uten pustehjelp.. Datasprut og litt eksos / filter er vel det eneste du kan hente ut litt billige & enkle heste av

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lært meg å redigere tråder;)

 

Znip: Jepp, det er den som sitter på min:) (visste ikke at det var "turbogrill". Hva betalte du?

 

Jeg måtte vel ut med 580,- inkl. frakt. Ikke værst det vel?

 

Er det mye jobb å skifte ut foringer i understellet (stabstag m.m.)? -og hvilket utstyr er kjekt å ha?

 

Skulle helt klart ha vært senka, men jeg har ikke lyst å modifisere så mye. Dessuten er det vel strengt tatt ikke godkjente senkesett å få til disse?

...og de som du har montert koster vel mer enn en gammel bil fortjener?

Kjøpte nye orginale dempere og fjærer for ett år siden, så nå er vel den saken grei noen år til;) -kanskje det blir senka veteran om 8 år!!!

 

Forøvrig så er ikke dette no' sofaputebil i utgangspunktet (har kjørt den fra den hadde gått 27.000km (kjøpt av min onkel):))

 

Hvilke jul har du tenkt å sette på mazda'n din?

Det går vel ikke stort mer enn 17" på'n?

 

God arbeidslyst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosta 40 dollar pluss frakt.. Frakta fra jetcarrier som kosta, den landa vel på 400 eller noe :S

 

Er ikke så vanskelig et igrunn..

Mange måter å gjøre dette på, har du ei skikkelig presse tilgjengelig så er det gjort på no-time..

Men jeg hadde ikke slik, så det ble gjort på denne måten :D:

144.jpg

 

Er H&R 50mm fjører jeg har ja, de er godkjent.. Kosta vel rundt 2k for de.

 

Litt lenger bak i tråden står et hvilke felger jeg skal ha, og som er bestilt :

Da ser det ut til at jeg har funnet felgene jeg vil ha!

De vil riktignok ikke bli handlet før på nyåret uansett

SPEC-CHR.jpg

Ultralite Spec 18" x 7.5

 

Hva synes folket? ;)

 

Det ble svart med chrome kant istedet for de på bildet

 

Takk for det! :D

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår