Gå til innhold

HJELP ! Merkelige lyder etter burning...

Ranger emnet


omglol2k

Anbefalte innlegg

Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder.

 

Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder.

 

Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake

Hadde nesten samme "problem" på min E36 etter at jeg tok livet av et par vinterdekk for noen år siden.

Men de lydene var mer "klonk-klonk" en skrapelyder.

Lydene kom rett etter burnouten, så forsvant den.

Så kom den av og til igjen i skarpe svinger, og til slutt så braket og smalt det noe forferdelig bak i diffen.

Endte opp med at jeg måtte kjøpe "ny" brukt diff fra den lokale skroten her.. :s

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok diffen din som begynner å bli sliten. hadde samme problem med min volvo 240 etter en del burning. lyden kom rett etter jeg burna og var der en liten stund, så kjørte jeg rolig noen dager å lyden ble borte, men vart mere lyd med en gang jeg burna litt igjenn. tok også livet av diffen på 320'en til brodern med en liten burnout. smalt noe j*vlig bak der så knasa det noe sykt på tur hjem. :)

 

PS: På volvoen var det en knase/knuse-lyd etter burninga. Har foresten hørt om et lite luretriks for å få bort lyden. Strø litt sagflis sammen med oljen i diffen. Har aldri prøvd selv, men skal visst funke :)

87 Volvo 240 GL B230K

 

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, ta å sjekk dekka dine.

 

Fikk no skrapelyder en gang jeg også, det var dekket som gikk i oppløsning og slang borti skjermen...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spant noen rundinger i 2 giret med min 325 E-30 i dag. Og etter jeg var ferdig og kjørte rolig ut av parkeringsplassen, kom det noen rare skrapelyder i fra bak på bilen! så gikk de vekk, men kom tilbake når jeg svingte kraftig til venstre eller høyre. Og så gikk de helt vekk, og nå lager deN ingen lyder.

 

Klarer ikke helt å beskrive lyden, men hvis jeg skal sammenligne det med noe, så må det være dekk som tar borti skjermen :shake

 

 

Hadde noen skumle skrapelyder hinn dagen jeg og. Kom i fra bakdelen på bilen. Tenkte meg veldig om, å begynte å bøye bremseskjoldene litt tilbake. Det var vist det som hadde begynt å skrape borti etteller annet sånn plutselig etter jeg haddet dratt opp håndrbrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår